Ez a General Motors alapos megújulást ígért, korszerű elektromos modelleket, amelyekkel alapjaiban változhat meg évszázados márkaneveinek megítélése. A Lyriq ezek közül a legelső: az új, szabványos és rugalmasan skálázható Ultium platformra építették, a cél pedig egyértelműen a Tesla megszorongatása lenne, bár az adatok és fotók alapján az az érzésünk, ez azért nem megy majd egyszerűen.
Elsőnek mindjárt ott a formaterv, amiről a legjobb, amit el lehet mondani, hogy más. Ha a közel ugyanilyen jellegű és méretű Model X-hez hasonlítjuk, a Tesla nagy padlizsánja, ha nem is a legcsinosabb a piacon, legalább egyszerű, egyértelmű forma, amely ránézésre hatékonyságot ígér. A Lyriq ezzel szemben kicsit olyan, mint a neve: lehet, hogy jó ötletből indult, de azóta túl sok bizottság brainstormingolt felette, hogy könnyen emészthető maradjon.
Pedig a karosszéria egyszerű felületei oldalt egész pofásak a fekete tetővel és a látszólagos hasmagasságot arasznyival megnövelő alsó betétekkel, de az autó orrán és farkiképzésén nem könyörült a GM dizájnkomplikáló részlege: hemzseg az alapformához sehogyan sem kötődő furcsa részletektől. Ilyen a halszálka-mintás hűtőrács-helyettesítő műanyag az orr-részen, illetve a hátsó LED-csík lámpák: magukban talán bravúrosnak hatnának, de sehogy nem illenek a képbe.
A formaterv persze nem lenne olyan fontos, ha a számok terén a mezőny elejére is jó lenne a Cadillac villanyautója, de hatótáv terén például kevesebbet ígér, mint a 2014 óta kapható Tesla Model X: a 100 kWh-s akkumulátorral 300 mérföld, azaz 483 km hatótávot tartanak elérhetőnek, ami a legnagyobb hatótávú Tesláénál még mindig vagy 80 km-rel kisebb adat.
Egy csomó adat persze még hiányzik, arról például nem mondtak semmit, hogy milyen dinamikát kínál a Lyriq, a hajtásról is csak annyit tudunk biztosan, hogy lesz belőle hátsó- és összkerék-hajtású. A 150 kW-os gyorstöltés lehetősége persze nagyon jól hangzik, a 33 hüvelykes szuperszéles kijelző pedig igazán jól néz ki a műszerfalon, de önmagukban nem tűnnek elegendőnek, hogy versenyképessé tegyék a GM elektromos luxusmodelljét.
Talán a GM-nél is érezhetnek valamit abból, hogy ez még nem feltétlenül az a szuperversenyképes termék, amire hirtelen százezrek kívánnának rá. Legalábbis azt mondják, a képeken látható autó úgy 85%-ban kész prototípust ábrázol, amit még tökéletesítenek majd. A Cadillac érdeke, hogy így legyen, mivel egy újabb bukás, amilyen az ELR volt, most biztosan nem férne bele, és van egy olyan érzésünk, hogy a Lyriq jelenlegi formájában legfeljebb akkor lehetne sikeres, ha árban mélyen a Tesla alatt kínálnák, ami a legkevésbé sem valószínű.