Még idén jön az 1,8 milliós orosz villanyautó

2020.08.09. 17:21

Nehéz volt elhinni, hogy lesz belőle valami, de minden jel szerint sínen van a tavaly bejelentett orosz villanyos apróság, a Zetta sorozatgyártása. Állami hitelből, még az idén elkezdenék ontani a gyártósorok Togliattiban.

gte

Az orosz autóipartól nehéz nagyobb meglepetést kapni, mint egy városi villanyautó. Pedig ez a mopedautós külsejű Zetta (Zero Emission Terra Transport Asset) a közölt paraméterek alapján teljes értékű kisautónak hat: 200 kilométeres hatótávot tud még az alapváltozat is, 10 kWh-s akkucsomagot cipel és 120 km/h-s végsebességre képes. A háromméteres apróság a kínai partnertől vásárolt akkumulátor mellett állítólag 99 százalékban orosz termék. A légzsákot nélkülöző kormánya például a kortárs Ladákkal közös, ami persze nem véletlen. A gyártását a Russian Engineering and Manufacturing Company végzi majd, méghozzá a Lada otthonában, Togliatti óriási szürke gyártelepének egy csarnokában. 

30692337 2818d1b32f0b7174eeef2cd4b8511ac3 wm

A Zetta korábbi feltűnése leginkább azért keltette fel az autós világsajtó figyelmét, mert kiderült, hogy a fapados alapváltozata 450 ezer rubelért kerülhet piacra. Ez 1,8 millió forint, ami 3x1,2 méteres, értékelhető hatótávú és végsebességű villanyautóért gyanúsan olcsó. Ez persze az orosz piaccal kompatibilis, helyieknek szánt változatra igaz. Ha a Zettának európai tervei is vannak, oda egy drágább alapváltozat kell majd a különféle normák miatt.  

30692343 404a7e01fe1b9e447d29c80275a58cd2 wm

A Zettáról amúgy nem olyan rég még azt lehetett sejteni, hogy elmossa a járvány, de friss hírek arról szólnak, hogy az eredeti tervekhez képest kis csúszással ugyan, de halad a munka. Az orosz állam is megtámogatta egy komolyabb hitellel a projektet, így pedig már nincs akadálya, hogy még az idén beinduljon a sorozatgyártás. A becélzott évi mennyiség amúgy 15 ezer darab, aminek kétharmadát exportra gyártanák. Utóbbi szám annak ismeretében nem meglepő, hogy az orosz piac mennyire nem vevő a villanyautózásra. Tavaly az egész országban a Kaukázustól Kamcsatkáig 300 új elektromos autót adtak el. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.