A Bentley olyasmit mutat most be, ami korábban sokáig természetes volt: a Bentaygát W12-es motorral. A típus első alapos felújításakor ugyanis csak a 4 literes V8-as kivitelről esett szó, a tizenkét hengeresről nem.
A nyolchengeres sem gyenge a maga 550 lóerejével, de egyértelműen a hatliteres W12-est szánják a kínálat csúcspontjának. A 635 lóerős és 900 Nm csúcsnyomatékú motor messze nincs túltuningolva, de így is sportkocsikra jellemző dinamikát biztosít a testes luxusterepjárónak. A közel két és fél tonnás gép álló helyzetből 3,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 306 km/h, amivel jelenleg ez a kategória leggyorsabb autója.
Az új motor teljesítményben egyébként nem tud többet, mint eddig, ám ez nem jelenti, hogy ne esett volna át jelentős fejlesztéseken. Egy ilyen a hengerlekapcsolás, ami a tizenkettőből hat kiiktatását teszi lehetővé. A rendszer ráadásul váltogatja az épp aktív hengereket, így egyiket sem engedi az üzemi hőfok alá hűlni. Ezzel állítólag jelentős fogyasztáscsökkenést tudnak elérni részterhelésnél.
Természetesen itt is alkalmazzák a Bentley 48 voltról működő aktív dőléscsökkentő rendszerét, a kerámiatárcsás fékrendszer azonban, amely akár 1000 fokos hőmérsékletig sem veszít érdemben a fékteljesítményvből, itt is csak felárért kaphatja meg a vásárló, ami egy közel 2,5 tonnás és akár 300 km/h feletti tempóra képes autónál talán beleférhetne az alapárba is.
A Speed külsőre csak néhány részletben tér el a V8-as alapváltozattól. Ilyenek a sötét hátterű fényszórók, a 22-es felnik, illetve a nagyobb légterelők.
Még egy lényeges apróság van: a Bentayga Speed Európában már nem lesz elérhető. A gyáriak szerint csak ott kínálják majd, a Közel-Keleten, az Egyesült Államokban és Ázsiában, ahol a 12 henger presztízse még mindig fontos. És – ezt már mi tesszük hozzá – ahol nem bírságolják hülyére az autógyárakat a magas szén-dioxid-kibocsátásért.