Szeptember 1-én tartják az Enyaq iV villanyautó premierjét, de úgy néz ki, szükségét érezték még egy kis hírverésnek. Így most az autó külsejéről készült vázlatokat mutattak, amelyeket már a részletek nagy része is látszik.
Az eddig sem volt nagy titok, hogy az elektromos Skoda, amelyet a szabvány MEB platformra építenek, testesebb autó lesz legközelebbi rokonánál, a VW ID.3-nál. Valószínűleg sokkal több közös pontja lesz a még be nem mutatott ID.4-essel, így, szabadidő-autós termetével, jellegével jobban belesimul az aktuális divatba.
A formaterv részletein az látszik, hogy a Skoda tervezői itt is viszonylag sok erőteljes élet alkalmaztak, és a felületek között is sok a síkhoz közeli. Csak az autó oldalán, az övvonal alatt látható egy nagy, lágyan hullámzó felület, amit egyébként mostanában több, a VW csoport által bemutatott autón megfigyelhettünk.
A vázlatokkal együtt néhány adatot is közzétettek: ilyen, hogy a karosszéria formatényezője 0,27 lesz, ami a komplikált, szögletes orrkiképzéshez képest nem is tűnik soknak. Emellett az is kiderült, hogy 585 literes csomagteret alakítanak ki a nagydarab autóban, és a lábtereket is kivételesen nagyvonalúnak nevezik a gyáriak.
Az is kiderült, hogy a típusból egyaránt készül hátsó- és összkerék-hajtású változat, és a csúcsmodellbe 125 kWh-s akkumulátort építenek majd, amellyel a hatótáv kerek 500 km lesz.
Az árra egyelőre nem tettek utalást, de ha az ID.3 alapváltozata is 30 ezer euró körül lesz, ezt a Skodát sokkal inkább az 50-60 ezer eurós sávba várhatjuk. Így az az érzésünk, hogy ismét egy olyan típussal gazdagodik a Skoda kínálata, amely iránt leginkább Nyugat-Európában alakulhat ki fizetőképes kereslet.