Korábban már megmutatták az új Carnival külsejét, de az első kézzel fogható adatokat csak most közölték a típusról. Az 5,15 méteres hossz és a fél centi híján két méteres szélesség alapján is sejthető, hogy tekintélyes autó lesz a bazinagy kombinak álcázott egyterű, de a 3,09 méteres tengelytáv az, ami igazán kiemeli a szokványos személyautók sorából.
A tolóajtós óriásból állítólag nem csak a megszokott három üléssoros változat készül majd, de Dél-Koreában, és talán Kínában is kínálnak majd olyan kivitelt, ahol négy sorban akár 11 személy is helyet foglalhat.
Nem csoda, hogy a Kia elsősorban az olyan tulajdonságokra büszke, mint az új Carnival csökkentett zaj- és rezgésszintje: állítólag még hatásosabb hangszigetelést alkalmaztak.
A gyártás háromféle motorral indul majd, amelyek közül kettő 3,5 literes V6-os lesz. Készül egy feltöltés nélküli változat 268 lóerővel, illetve egy finoman szólva sem túl hegyes turbós kivitel 290 lóerővel. Ezen felül itt is felbukkan a 2,2 literes négyhengeres turbódízel motor egy változata, kerek 200 lóerővel és 440 Nm csúcsnyomatékkal. Minden motorhoz nyolcsebességes automata váltó csatlakozik majd.
Természetesen az autó fedélzeti rendszerei is megfelelnek a 2020-as elvárásoknak: a 2-es szintű majdnem önvezető rendszer és az automata vészfék ugyanúgy van benne, mint digitális képernyőkön megjelenő műszerezek. Az autó igazi vonzereje mégsem ez lehet, hanem a luxuskivitelű, hatalmas, és széles határok közt variálható belső tér, amely ugyanúgy alkalmazható raktérnek, mint afféle guruló tárgyalóteremnek.
A forgalmazással kapcsolatban egyelőre annyi biztos, hogy Dél-Koreában az ősz folyamán elkezdik az új Carnival bevezetését, ám az egyelőre nem derült ki, hogy milyen más piacokon tervezik még bemutatni.