A Thar különös szerzet: az orra egyértelműen Jeep fazonú a kerek lámpák kontúrját követő motorháztetővel és a függőlegesen osztott hűtőráccsal, ugyanakkor a különálló első sárvédőket már nem tartották meg a tervezők.
Az új Mahindra terepjáróban ránézésre egyébként is van valami a későbbi, önhordó karosszériás terepjárók szögletes egyszerűségéből, miközben azzal például a legkorábbi Jeep változatokra emlékeztet, hogy elöl szögletes, hátul viszont köríves a sárvédők formája.
Az alapvetően azért Jeep jellegű karosszéria alatt egyébként korszerűsített műszaki megoldások laknak. A futómű állítólag teljesen új, elöl-hátul független felfüggesztésű, ami közúton egyértelműen kényelmesebb, mint a korábbi terepjáró, a Roxor merev tengelyes futóműve. Ugyanakkor a 22,6 centis hasmagasság, illetve a kedvező terepszögek – elöl 41,8, hátul 36,8 fokos, a rámpaszög pedig 27 fokos – továbbra is használható terepjáró képességekre utalnak, ahogy a 65 centis gázlómélység is.
Motorból állítólag kétféle lesz: egy kétliteres négyhengeres benzines 152 lóerővel, illetve egy 2,2 literes dízel 132 lóerővel. Váltóból is kétféle lesz, hatfokozatú automata és manuális közül lehet majd választani. A hajtás további részéből viszont csak egyféle lesz: a Thar kapcsolható, felezős összkerék-hajtással készül majd.
Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy a típust hol szeretnék még forgalmazni Indián kívül. Ott aligha zavar majd bárkit, viszont az export-próbálkozásokba szinte biztosan bele próbál majd kötni a Jeep, amely az Egyesült Államokban egy másik Jeep-szerű típus, a Mahindra Roxor kapcsán nemrég nyert meg egy jogvitát az indiaiakkal szemben.