Most, hogy bemutatkozott a Ford Bronco család, megmutattak egyet s mást a terepjáró eddig titkolt múltjából. A 2004-es tanulmányautót viszonylag sokan ismerik, viszont az U260, amely nem jutott ki a tervezőstúdió falai közül, eddig tényleg csak egy maroknyi gyári szakember tudhatott.
A hunyorítva egy nagyobb Suzuki Jimnynek látszó tervet 1999-ben kezdte kialakítani néhány formatervező a Fordnál: a cég jelenlegi vezető tervezője, Moray Callum irányította a munkát, méghozzá kezdetben a cégvezetés tudta nélkül. Csak akkor mutatták meg az eredményeket, amikor már elkezdett formát ölteni az autó külseje és belseje.
Az U260-ast az akkori Ranger alapjaira építették volna, és érdekes keverék volt a terepjárók és pick-upok között. A hátsó bukókerettel tényleg emlékeztetett a korai Bronco változatokra, de a vázlatokból és életnagyságú modellekből nem igazán derül ki, hogy a hátsó részt hogyan tervezték kialakítani: a formát csak nagy vonalakban vázolták fel.
A terv szabályosan a körülmények áldozata lett: 2000-ben kitört a botrány a Ford legkelendőbb modellje, az Explorer balesetei miatt. Az ügyet sikerült nagyrészt a Bridgestone számlájára írni, és a vége extrém méretű gumiabroncs-visszahívás lett, de az ügy a Fordnak is sokba került. Ráadásul a kereslet csökkenése miatt a Ranger pick-upot épp kivezették a piacról, így új műszaki alapokat kellett volna keresni – ez így együtt rövidre is zárta a kérdést.
Bár az U260-ból nem lett semmi, a fejlesztésével töltött idő valószínűleg hozzájárult, hogy később időről időre felmerüljön az elkészítésének lehetősége – alighanem ennek is köszönhető, hogy az idén bemutathatták a Bronco szériaváltozatait – nem csupán egy, de rögtön három különböző változatban.