A Porschét vezető Oliver Blume szerint nincsen baj a típussal, csak a modellciklusokra vonatkozó tervet szabták optimálisabbra, ennek köszönhetően érkezik később az új elektromos modell.
A Cross Turismo prototípusát még Mission E néven 2018 tavaszán mutatták meg először a közönségnek, akkor született a 2020-as gyártásra vonatkozó ígéret is. A típus egyébként műszaki szempontból nem különbözik sokban a Taycan jelenleg is kapható változatától, viszont ez egy emelt hasmagasságú, körbeműanyagozott kivitel, sportkombi-jellegű karosszériával. Ez nyilván jobban illik az aktuális autó-divathoz, mint Taycan kupétetős négyajtós fazonja, viszont az új karosszériaforma gyártásának előkészítése nyilván időt és pénzt igényel, amelyekből a koronavírus-járvány kapcsán a Porschénél is kevesebb van, mint korábban.
Valószínűleg a Taycan Cross Turismo lesz az utolsó Porsche, amely a gyártó saját villanyautó-alapjait használja (várható még egy Audi is a közeljövőre). Ám már megkezdődött egy Audi-Porsche közös fejlesztés, amelynek a célja egy szabvány luxus-villanyautó platform létrehozása lesz. Állítólag erre épül majd a Macan korábban beharangozott elektromos változata, és még számos más modell a Volkswagen csoport luxusmárkáinál.
A Porschénél arra számítanak, hogy a márka eladásainak felét 2025-ben már villanyosított modellek teszik majd ki: mintegy 10%-ot hibridek, és vagy 40%-ot tisztán elektromos autók. Ez utóbbi elég meredek kijelentés, de valószínű, hogy a következő négy évben bemutatkozó elektromos Porsche modellek száma indokolja az optimista hozzáállást.