Erősebb és takarékosabb lesz a Toyota Land Cruiser
A 2,8 literes négyhengeres turbódízel új, 204 lóerős változatával nem a Land Cruiserben találkozhattunk először – valószínű, hogy alapvetően a pick-upok piacán épp kialakulóban levő teljesítmény-háborúhoz készült a megújult Hilux számára – de ha már megvan, beépítik a terepjáróba is.
A négyhengeres, 16 szelepes, közös nyomócsöves dízel nem csak erősebb lett 27 lóerővel, de a legnagyobb nyomatéka is növekedett 50 Nm-rel: már kerek 500 Nm áll rendelkezésre 1600-as és 2800-as fordulatszám között. A motor hatfokozatú automatával párosítva kerül a Land Cruiserbe. Az erősebb motorral a terepjáró gyorsulása 100 km/h-ra kerek 3 másodperccel javult – 9,9 másodperc az új érték – az elérhető végsebesség pedig 175 km/h lett. Ugyanakkor a stop-start rendszernek köszönhetően hét decivel csökkent a gyári fogyasztási adat: az új érték vegyes ciklusban pontosan 7 liter 100 km-en.
Az új motoron kívül is akad néhány újdonság, bár egyik sem igazán látványos. A Land Cruiser is megkapja például a továbbfejlesztett, második generációs Toyota Safety Sense biztonsági rendszert, ami egyebek közt jobb gyalogos- és kerékpáros-felismerő algoritmussal ellátott automata vészféket, és továbbfejlesztett sebességtartó rendszert is tartalmaz. Az autó külsejét érintő egyetlen újítás a Black Pack nevű optikai csomag bevezetése, amely króm dekoráció helyett fényes fekete elemeket tartalmaz, így egy kicsit megváltoztatja a terepjáró karakterét.