Kiderült, hogy néz ki a Maserati új sportkocsija

2020.09.09. 13:39

Egy lambóajtós Ferrari, szigonnyal az orrán és Porsche lámpákkal a farán – így lehetne összefoglalni a látványt. Az MC20, bár a Maserati számára bizonyos értelemben új kezdetet jelöl, nem más, mint egy csinos utcai sportkocsi, a megszokott építési elvek mentén.

A Maserati az elmúlt évtizedekben kénytelen volt távol tartani magát a Ferrari vadászterületeitől. Így lehetséges, hogy bár nagy hagyományai vannak középmotoros sportkocsik építésében, ezt a műfajt nemigen gyakorolhatták. A 2004-es MC12 ritka kivétel volt, amelyet azért építettek a Ferrari Enzo alapjain, hogy a Maserati márka ismét a versenypályán polírozhassa a hírnevét.

Az MC20 azonban a nevén és az alap-elrendezésen kívül nem nagyon hasonlít a korábbi utcai versenygépre. Kecsesebb, törékenyebb jelenség, az autóversenyzés miatt szükséges aerodinamikai elemek, szélesítések és légterelők nélkül. Ugyanakkor az új modellen is akadnak pozőr megoldások, például Lamborghinikre jellemző módon felfelé nyíló ajtókat kap.

Amitől igazán korszakalkotónak nevezhető az MC20 a Maserati számára, az a Nettuno fantázianevű motor. Ez az Alfa Romeo Giulia QV-ből ismert háromliteres V6-os egy tovább reszelt változata, ami 629 lóerő és 730 Nm csúcsnyomaték leadására képes. A legfontosabb tulajdonsága a Maserati szempontjából azonban az, hogy bár a Ferrari segített a tervezésénél, nem a Ferrarinál gyártják. Úgy tudjuk, a jövőben ez a motor kerül minden Maseratiba, különféle teljesítmény-beállításokkal, így a Ferrari által szállított motorokat ki tudják váltani vele.

Akad persze néhány részlet, amire még nem derült fény, és ami miatt a hivatalos premier is érdekes lehet. Így nem tudjuk például, hogy az MC20 milyen menetdinamikát kínál, ahogy azt sem, hogy hova árazzák majd – mindezek nagyban befolyásolják, hogy milyen mértékben rúghat labdába a mai, meglehetősen zsúfolt sportkocsi-piacon.