Teherautóként visszakapjuk a Suzuki Jimnyt
A Suzuki kínálatát rendesen megtépázták az európai szén-dioxid-kibocsátási előírások: több típus forgalmazását le is állították miatta. Ezek közt volt a Jimny is, amely csupán 2018 óta volt piacon ebben a formájában – talán ezért döntöttek úgy, hogy készítenek egy haszonjármű-változatot, amelyet tovább kínálhatnak Európában.
A személyautókra ugyanis NEDC szabvány szerint 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot tett kötelezővé az EU 2021-től, míg haszonjárművekre ugyanez az érték 143 g/km. Így azzal, hogy két üléssel és 863 literes raktérrel kínálják, a Jimny 1,5 literes, kerek 100 lóerős szívómotorjának 6,1 literes fogyasztása és 138 g/km-es szén-dioxid-kibocsátása már a szabályos tartományba esik, míg személyautóként valószínűleg az sem tette volna piacképessé a téglaszerű aerodinamikával rendelkező modellt, ha turbómotort és hibrid hajtást építenek bele.
A haszonjármű-jelleget sík padlókialakítás és néhány belső elválasztó rács erősíti, de műszaki szempontból érdemi különbség nincs a személyautó-változathoz képest, amelyet korábban már volt alkalmunk megismerni.