A Hyundai tényleg nagyon bátran nyúlt a Tucsonhoz, és ezt nem elsősorban a formai megoldásokra értjük: simán kockáztatják annak a típusnak a jövőjét, amely Európában például egyértelműen a legnépszerűbb Hyundai volt az előző négy év során.
Az új generáció feladja azt a divatos, de nem különösebben érdekes stílust, ami az elődmodell sajátja, helyette megpróbál valami újat hozni a kategóriába. Ahogy már az előzetes alapján sejthető volt, a tavalyi Vision T tanulmány ötleteit hasznosították. A Tucsonon kisebbek a felnik és a légbeömlők, és kevesebb az öncélú dekoráció, de a mozaikszerű, a hűtőráccsal összedolgozott első lámpákat és az autó oldalán kialakított komplikált él-rendszert egy az egyben megtartották.
Az alapos formai megújítással együtt nőtt is az autó, ha nem is túl sokat: a hossza kerek 4,5 méter, a szélessége 1,87 méter, a tengelytávja pedig 2,68 méter lett, ami hosszában 2, széltében másfél, a tengelytávban egy centi növekedést jelent. Az új Tucson csomagtere kifejezetten tágas, a mérete az alkalmazott hajtáslánchoz tartozó akkumulátor méretétől függően 546 és 620 liter közt változik.
Az új Tucsont csupa 1,6 literes turbós motorral gyártják majd. Az enyhe hibrid benzines változatok 150 és 180 lóerősek lesznek, de készül benzines hibrid hajtás nélkül is, szintén 150 lóerővel, alighanem Európán kívüli piacokra. A dízel-hibrid teljesítménye 136 lóerő lesz, a sima dízelé 115 lóerő. Ezen felül készül egy igazán erős 48 V-os hibrid változat is, 230 lóerővel, és ígérnek egy konnektoros hibridet is a jövő évre. Természetesen első- és összkerék-hajtású változatokat kínálnak majd a típusból, hatfokozatú kézi, illetve hétsebességes automata váltóval.
A Tucson az elmúlt években Európában bőven százezer példány felett fogyott: a legjobb évében, 2017-ben 152 ezret, tavaly 136 ezret adtak el. Ezzel a márka legsikeresebb modellje volt, és bár a koronavírus-járvány hatásai miatt a következő évek eladásait nemigen hasonlíthatjuk az előzőkéhez, az hamar kiderül majd, hogy az új formával rontanak-e az autó kínálaton belüli helyzetén, vagy ellenkezőleg.