Jobb akkumulátort és olcsóbb Teslát ígér Elon Musk
Nagyon nagy várakozások előzték meg az idei Tesla Battery Day-t, amely egy exkluzív, elsősorban befektetőknek szóló szűk körű rendezvény. Elon Musk tett is néhány komolyan hangzó ígéretet, ám úgy néz ki, ezúttal nem volt elég meggyőző.

Sokan várták, hogy a Tesla-alapító olyasmit jelent be, amivel megint alapjaiban rengetheti meg a villanyautó-piacot. Egyesek 10 év feletti élettartamú akkumulátort vártak, mások egy konkrét ígéretet az akkumulátorok árcsökkentésének mértékére. Ilyesmit azonban nem ígért Elon Musk, helyette egy új akkumulátor-celláról beszélt, ami úgy három év múlva kerülhet gyártásba, és amivel egy olcsóbb Tesla előállítása válik lehetővé.
Egy olyan, a jelenlegieknél nagyobb méretű akkucelláról, amely ötször több energiát tárol, és hatszoros teljesítmény leadására képes a mostaniakhoz képest, ám ezek az adatok nem jelentenek sokat, ha nem tudjuk, mekkora az új cellaméret. A 16%-os hatótáv-növekedésről szóló ígéret az egyetlen támpont, ami valószínűleg azt jelenti, hogy ennyivel lesz nagyobb a kérdéses cella energiasűrűsége, mint a mostaniaké. Ez a jelenlegi 260 Wh/kg helyett 300-at jelentene, ami Musk korábbi, 400 Wh/kg-os jóslatát sem közelíti meg.
A másik, jelentősnek tűnő ígéret az volt, hogy a kérdéses új akkucella felhasználásával egy 25 ezer dolláros autót terveznek – ez a Model 3 40 ezer dollár körüli alapárát nézve azért nagy lépés lenne – de itt is sok a nyitott kérdés. Egyrészt nem tudni, hogy ebbe mekkora kapacitású akkumulátor kerülhet – a Model 3-as legkisebb, 54 kWh-s akkumulátorának fele is elég lehet mondjuk egy városba szánt modellhez – másrészt ezzel kapcsolatban sem mondott konkrét határidőt, de annyi világos, hogy az új akkucella után érkezhet meg, tehát 2023 előtt biztosan nem.
Talán az ígérteknél is fontosabb, hogy hogyan reagált a részvénypiac a fajsúlyos, egyértelmű bejelentések hiányára. Alig két óra alatt durván 20 milliárd dollárral csökkent a cég értéke: az árfolyam a keddi kereskedést már 5,6%-os mínuszban kezdte, és további 6,9%-ot esett. Az elemzők szerint kevés konkrétum hangzott el a Battery Day előadásain, és az ígéretek nagy része is három év múlva válhat valósággá legkorábban - ezt árazta be így a piac.
Pedig akadt néhány tényleg nagyszabású bemondás is Elon Musktól, például hogy évi 20 millió villanyautó előállítását célozta meg a Tesla. De ez már tényleg olyan meredek túlzás, aminek nincsen sok értelme. A teljes autóipar kapacitása évi 80 millió személyautó, és nincs olyan gyártó, amelynek a termelése érdemben meghaladná az évi 10 milliót. Nem beszélve a Tesláról, amely tavaly 367 500 autót értékesített, azaz még az egymilliós szint elérése is évekbe telhet.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!

