Történelmi pillanat: itt az ID.4, az első globális villany-VW
Európában már több elektromos modellt is bemutatott a Volkswagen, de az ID.4 az első, amelyet tényleg globális szerepre szánnak. Viszonylag olcsó ugyan csak Észak-Amerikában lesz, de másutt sem tartozik a megfizethetetlen kategóriába, és látszik, hogy igyekeztek vele az aktuális autó-divat közepébe találni.

Az ID.4 egyszerűen fogalmazva a Tiguan elektromos megfelelője. 4,58 méter hosszú, a tükröket nem számolva 1,85 méter széles, 1,61 métet magas és 2,77 méteres tengelytávú autó, 543 literes csomagtartóval. Ezekkel a méretekkel még Európában is bőven a jól használható kategóriához tartozik, és Észak-Amerikában sem tűnik majd bántóan kicsinek vásárlók számára.
Első körben egyetlen változat kerül gyártásba: a 204 lóerős, hátsókerék-hajtású kivitel 77 kWh nettó, és 82 kWh névleges kapacitású akkumulátorral. Már ez is egész tisztességesen megy az adatok szerint – 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 160 km/h – ugyanakkor 520 km-es WLTP, és 402 km-es EPA hatótávot ígér, ami már Amerikában is értelmezhető, ha bőségesnek nem is mondható.
Később persze jönnek további változatok is: egy 150 és egy 170 lóerős kivitel 52 kWh-s akkumulátorral, illetve a 77 kWh-s akkumulátor 180 lóerős motorral. Ezen felül lesz kétmotoros, összkerék-hajtású modell is, 302 lóerővel. A nagyobbik akkumulátor esetében a gyártó 125 kW-os gyorstöltési lehetőségről beszél.
Bár globális modellről van szó, a világ különféle pontjain elég eltérően árazzák az ID.4-est. Észak-Amerikában valamivel 40 ezer dollár (12,5 millió forint) alatt indul a forgalmazás, így a Volkswagen villanyautója egy árban lesz a Tesla Model 3-as alapkivitelével, és ebből még lejön az államonként eltérő támogatás összege, azaz 33-35 ezer dolláros alapárról beszélnek. Ez nagyjából meg is egyezik azzal az összeggel, amit az átlag amerikai autóra költ, azaz a VW jó helyzetből indul a vevők megszerzéséért. A Teslával nyilván erős verseny várható: a Model 3 dinamikában biztosan többet nyújt, a VW viszont célszerűbbnek tűnik.
Európában egy kicsit más a kép: itt nyilván nem szeretnének háziversenyt az ID.3-assal, így Németországban 49 950 eurótól (18,2 millió forinttól) indul az ár, a jobban felszerelt Max változatért pedig 59 950 eurót (21,9 millió forintot) kérnek. Ez még a 9500 eurós német villanyautó-támogatás mellett sem kevés, bár valószínű, hogy később lesznek jelentősen olcsóbb változatok a kisebb akkumulátor-gyengébb motor párosításokkal.
A gyártást Zwickauban kezdik minden piac számára az ID.3 mellett, ami a szabványos MEB platform miatt viszonylag egyszerű. Néhány év múlva viszont, ahogy a kereslet indokolja, helyi gyártásra igyekeznek átállni: az Egyesült Államokban egy, Kínában két üzemben indul meg a termelés, sőt, az ID.4 előállítását később egy másik német telephelyen, Emdenben, a mostani Passat-gyárban is elkezdik majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

