Kifejezetten érdekes autót mutatott a Honda Pekingben: egy kétajtós, de egyértelműen szabadidő-autó jellegű gépet, amelyről egyelőre annyit mondtak, hogy elektromos hajtású, és előzetese valaminek, amit sorozatban szeretnének gyártani, valamikor később.
Ez, ahogy a Honda E esetében is láttuk, elég jelentős átalakulást is jelenthet: az Európában kínált villanyautónál például a kettőből négy ajtó, a feltűnően sportos kiállásból átlag kisautó-arányok lettek. Itt ráadásul nem is nagyon kell elvárásoknak megfelelni, hiszen a tanulmányról egyelőre egyetlen konkrét adatot sem közöltek, a nevén kívül.
Mondjuk az is egy vicc, a rosszabbik fajtából: a kék tanulmány neve e:concept, így csupa kisbetűvel, kettősponttal. Olyan, mintha a Hondánál szándékosan adnának olyan neveket, amelyekre nehéz az interneten rákeresni, és nem lehet belőlük egyértelmű hivatkozásokat, címkéket készíteni. Hogy mennyire szándékos ez, azt nehéz megmondani – valahogy úgy képzelem, hogy az értekezleten még jó ötletnek tűnt, csak oda elfelejtettek olyan embert hívni, aki ismeri a dolog gyakorlati oldalát. És miután a nagyfőnök rábólintott, már késő volt változtatni.
A Honda, ahogy a japán gyártók többsége, láthatóan nem izgulja túl a villanyautó-kérdést: úgy néz ki, egyelőre a hibridekre koncentrálnak, és persze van a Honda e Európának, ahol egy villanyautó kellett, hogy hozzák a szén-dioxid-kibocsátási átlagot 2021-től. Nincsenek vad ígéretek sem, több tucat elektromos típusról a távoli jövőre: az e:concept esetében sem ígérgetnek feleslegesen, csak jelzik, hogy a háttérben zajlik a munka.