Ismét van Buick Electra, és elektromos
A Buick Electra évtizedekig egyet jelentett a hatalmas, puha és kényelmes luxusmodellekkel a Buicknál. És bár a 80-as évek ezt a típusjelzést is rendesen elkoptatta, ahogy a GM legtöbb, korábban jól hangzó nevét, most távolodik csak el igazán az eredeti jelentésétől.
A Pekingi Autószalonon ugyanis egy elektromos hobbiterepjáró-féleséget mutattak Electra néven, ami sem nagynak, sem igazán kényelmesnek nem látszik, igaz, olcsónak sem. Ez egyébként ferdén felfelé nyíló ajtóival, egyszerű felületekből álló formatervével, hatalmas felnijeivel és már-már steril belső terével egyébként sem a jelent, vagy a közeljövőt képviseli: inkább afféle jövő-látomás, amiből sokára, a túlzások kigyomlálása után lehet valami megvásárolható.
Az Electra műszaki értelemben valamivel kevésbé távoli, mint ahogy a forma alapján sejtenénk. Az alapja a General Motors Ultium akkumulátor-renszere, amelyet egyértelműen gyártásra szánnak. Itt a két villanymotoros hajtás összesen 589 lóerős, az akkumulátorcsomag kapactiása állítólag 660 km-es hatótávot biztosít, az autó pedig 4,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.
Hogy lesz-e végül szériagyártású Buick Electra, azt egyelőre nehéz megjósolni, annyi viszont látszik, hogy a GM sanghaji tervezőstúdiójában ma már világszínvonalú munkát végeznek.