A Nissan kifejezetten katasztrófahelyzetekre ajánlaná legújabb tanulmányautóját, amely a Re:Leaf nevet kapta.
Azon kívül, hogy készítettek egy nagyon látványos dekorációt a Leafre – a fehér, fekete, világoskék és sárga kombinációja tényleg elég ütős, némi versenyautós jelleget is kölcsönöz a tanulmánynak – a terepjáró képességein is javítottak. Részint a futómű megemelésével, részint nagyobb, bütykös kerekek felszerelésével a hasmagasságon 7 centit növeltek, ami így 22,5 centire nőtt. Emellett nőtt a nyomtáv is, elöl 9, hátul 13 centivel, így az emelés ellenére sem romlik érdemben az autó stabilitása.
A Re:Leaf küldetése – már azon kívül, hogy újra képbe hozza a Leafet, amiről a sok új villanyautó között hajlamosak lennénk megfeledkezni – elvileg a katasztrófahelyzetekben való segítségnyújtás. Ezt két módon teszi a jármű: egyrészt mobil áramforrásként használható, mivel építettek bele 230 voltos invertert, ami szokványos váltóáramot szolgáltat az autó egyenáramú akkumulátorából. A Leaf 62 kWh-s akkucsomagja elég hosszú időre elegendő energiát tárol. Egy átlag brit házartás energiaigényét állítólag úgy hat napig lehet fedezni belőle, azaz egy katasztrófa helyszínén is napokig elegendő lehet.
A másik, hogy kutató feladatokhoz drónvezérlő állomásként használható, a kamera képét pedig a csomagtartóba telepített 32 hüvelykes monitoron lehet követni. Ez például túlélők veszélyes terepen történő felkutatásánál jelenthet felbecsülhetetlen értékű segítséget.
Azt egyelőre nem tudni, hogy lesz-e a Re:Leaf-ből több, mint egyedi prototípus, de valószínű, hogy jól jönne néhány ilyen jármű, mindenütt, ahol az életmentés körülményeit javíthatnák vele.