Lesz kisebb Volvo, de csak elektromos hajtással

2020.10.06. 06:04

Håkan Samuelsson a brit Autoexpressnek nyilatkozott, olyan témákról is, amikről korábban nem hallhattunk.

Többek közt elárulta, hogy a Volvo segítségével, de a Geely pénzéből fejlesztett CMA platformra az XC40-esnél, ami jelenleg a cég alapmodellje, kisebb autót már nemigen építhetnek. Samuelsson szerint ez a platform úgy épült, hogy hagyományos és elektromos hajtást egyaránt fogadhasson, de épp ettől a mérete nem csökkenthető akármilyen mértékben. Épp ezért tervezik a Geely által összeállított, tisztán elektromos SEA platformot alkalmazni a későbbi, kisebb típusok esetében.

A SEA platform csupán hetekkel ezelőtt mutatkozott be, a Lynk & Co Zero nevű tanulmányban, azzal az ígérettel, hogy szabad forrású lesz, azaz a műszaki alapok teljes dokumentációja szabadon elérhető lesz. Samuelsson elmondta, hogy a SEA padlólemezt nagyrészt a Geely és kínai beszállítói dolgozták ki, úgy, hogy a költségstruktúrája kiugróan versenyképes lett – alighanem ez az oka, hogy a Volvo is épít majd rá valamit.

Azt már a szaksajtó költötte hozzá, hogy mivel korábban levédették az XC10 és XC20 neveket, ezek egyike alatt jöhet egy kisebb SUV-féleség, de biztosat senki nem tud még. Samuelsson konkrét időpontot sem mondott, így az sem egyértelmű, hogy mikorra várható az XC40-esnél kisebb modell, és hogy mely piacokat célozzák meg vele, de abból, hogy 2025-re a Volvo eladások felét elektromos autóknak kellene adniuk a cég tervei szerint, arra lehet következtetni, hogy két-három évnél nemigen várhatnak többet a bemutatóval.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.