1200 kilométer villanyautóval – lehetséges?

2020.10.08. 14:06

Pontos számot nem mondtak, csak annyit, hogy az egyelőre teljesen ismeretlen EQXX el tud majd menni Pekingből Sanghajba utántöltés nélkül. Nem lenne ebben semmi meglepő, ha a tanulmány nem lenne elektromos, így viszont mindenki azt találgatja, hogy hol a trükk.

eqxx

Az elektromos hatótáv persze nehezen megfogható tulajdonság: a felhasználás módjától függ a gyakorlati érték, ha valaki lépésben megy, majdnem meg is duplázhatja a katalógusadatot. A 640 km elvi hatótávú Tesla P100D-vel például mentek 1078 kilométeres rekordot, igaz, ehhez 40 km/h-val kellett gurulni, minél kevesebb gyorsítással és lassítással. A Mercedes megfogalmazása viszont arra utal, hogy az EQXX az egyik városból a másikba mehetne, ami normál közúti körülményeket feltételez, és ilyesmit egyelőre senki nem tud: a legvadabb ígéret eddig 800 km felett volt, de olyan autót, ami ezt tényleg tudná mondjuk EPA szabvány szerint, még senki nem látott.

Az EQXX persze egyedi tanulmány, az is lehet, hogy egyszerűen teletömnek egy jó áramvonalas karosszériát annyi akkumulátorral, ami belefér – mondjuk ha az utastérbe is jut, bőven túlszárnyalhatják a 200 kWh kapacitást – de a befektetőknek tett ígéretek szelleme nem egészen ez volt: a Mercedes fejlesztési vezetője kivételes hatékonyságról beszélt – ha egy ilyen nagy nevű cég ezek után olcsó trükközésbe kezd, az nagyobb öngól lehet, mintha nem ígértek volna semmit.

Ezek után érdeklődve várjuk, hogy az EQXX, amiből egyelőre csak egy elegáns sziluettet mutattak, miféle jármű lesz.