A Volkswagen számára kulcsfontosságú lehet az új terepjárós jellegű polgári modell, amely árban és méretben is az ottani, 4,7 méteres Tiguan alá érkezik a cég amerikai kínálatába.
Ahogy ígérték, bemutatták a Volkswagen új kompakt SUV-ját, amely Amerikában Taos néven lesz kapható. A 4,47 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,64 méter magas és 2,69 méteres tengelytávú modellt divatosabb Golf alternatívaként kínálják majd, hasonlóan az európai VW T-Roc típushoz, ám a Taos ez utóbbinál nagyobb, és várhatóan olcsóbb autó lesz.
A Taos vonásai egyébként nem látszanak teljesen ismeretlennek, és ez nem véletlen. A Volkswagen lényegében a Seat Ateca-Skoda Karoq páros alapjaira épített egy harmadik autót, eltérő orr-résszel, valamivel hosszabb tengelytávval, új orrkialakítással és megváltoztatott hátsó oldalablakokkal. A legközelebb egyértelműen a kínai Tharu típushoz áll, de az amerikai változat részleteiben – elsősorban orrkialakításában – valamelyest eltérő.
Egyelőre kétféle hajtásváltozatról tudni. Az Egyesült Államokban és várhatóan Kanadában is a VW jól ismert 1,5 literes turbómotorjának 160 lóerős változatát kínálják a Taoshoz, nyolcfokozatú automata váltóval és fronthajtással, vagy hétfokozatú dupla kuplungos váltóval és összkerékhajtással. Latin-Amerikában viszont egy régebbi turbómotort kap a típus: az 1,4 literes TSI motort, 150 lóerővel.
Egy csomó adat még nem nyilvános, így az autó árát sem hozták nyilvánosságra, de nyilván jelentősen olcsóbb lesz, mint a Tiguan amerikai változata, amelyet odaát 25 ezer dollárért – úgy 7,7 millió forintért – kínálnak. A forgalmazás 2021-ben indul a teljes amerikai kontinensen, valamikor az év közepe tájékán, így addig nyilván kiderülnek a hiányzó részletek is.