Nem feltétlenül egyszerű egy olyan karakteres márkát újraéleszteni, amilyen a Hummer volt, de a GM tervezői jól fogták meg a lényeget. Így a vadiúj GMC Hummer egyszerre kelt korszerű hatást, és idézi fel a katonás stílust, mindezt a gyártó vadonatúj villanyautó-alapjain.
A Hummer identitást a név mellett a katonai eredetű márka legfontosabb jellegzetességeinek felidézésével tudták újraéleszteni. Ilyen a közel függőleges szélvédő, a szinte csak egymásra merőleges vonalak mentén felépített belső tér, az alacsony oldalablak-sor, a magas profilú gumiabroncsok és a függőleges osztású hűtőmaszk. Ez utóbbi megnevezése már nem is helyes, hiszen hűtőnyílás helyett az orr teljes szélességében elnyújtott lámpa, és ennek áttetsző műanyagháza az, ami az autó orrán az arc szerepét betölti.
Ugyanígy lecserélődtek a részletek a belső térben is: a kezelőfelület a legújabb divatnak megfelelően itt is érintőképernyős, viszonylag kevés fizikai gombbal: ez is azt hivatott jelezni, hogy a GM-nél már a jövőt tervezik.
Az autó legkorszerűbb része elvileg a hajtásrendszer: ez már a GM Ultium akkumulátor-építőkészlete köré épül, és itt 800 V rendszerfeszültségen dolgozik. Ezzel összefüggésben kiderült, hogy az akkumulátor akár 350 kW teljesítménnyel is tölthető, és több mint 350 mérföldre, azaz 560 km-re elegendő energia tárolására alkalmas. Amit az Ultium rendszerről tudunk, az alapján valószínű, hogy itt a legnagyobb akkumulátor-változatot, a kétszintes, 200 kWh-s csúcskiépítést alkalmazzák majd. Ezer lóerő még egy ilyen, valószínűleg legalább három tonnás gépet is képtelen dinamikával képes mozgatni, erre utal, hogy 96 km/h-ra 3 másodperces gyorsulási időt ad meg a gyártó.
Az új GMC Hummernek nem az elektromos hajtás az egyetlen, nem egészen szokványos műszaki megoldása. Egyrészt összkerék-kormányzású, és ezt olyan funkciók megvalósítására is felhasználták, mint az oldalazó Crabwalk – magyarul rákjárás – ahol mind a négy kereket egy irányba térítik ki. Emellett adaptív légrugózást is alkalmaznak, ahogy a legdrágább luxusterepjárókban szokás – ez akár 15 centivel is megemelheti az autó hasmagasságát, ha szükséges.
Ahogy az a képességei alapján is sejthető, a GMC Hummer nem lesz olcsó autó. Az Edition 1 nevű induló változat 112 595 dolláros áron lesz megvásárolható, méghozzá eléggé sokára: 2021 őszén tervezik beindítani a gyártást. Ez azonban a legdrágább változat lesz: később fokozatosan érkeznek az olcsóbbak. 2022 őszén már egy 100 ezer dollár alatti Hummer érkezik, 2023 tavaszára elkészül a 90 ezer dolláros, és 2024 tavaszára ígérik a 80 ezer dollárért megvásárolható alapmodellt.
A legolcsóbb kivitel ára már nem esik távol attól az összegtől, amit az átlag amerikai luxus-pickup vásárló amúgy is elköltene valami V8-as szörnyetegre. A kérdés inkább az, hogy a Hummer nem kési-e le a nagy bulit azzal, hogy az alapmodellt csak négy év múlva kezdi majd gyártani, hisz például a Rivian és a Tesla olcsóbban ígér tisztán elektromos, platós modelleket, és ezek hamarabb piacra kerülhetnek.