A General Motors vezetése most már egyértelműen letette a garast a villanyautóra váltás mellett. Hatékonyabb és olcsóbb elektromos modelleket ígérnek, 2025-ig összesen harminc típust.
A cég előrejelzése szerint az Egyesült Államokban 2025-ben már az eladott új autók mintegy 40%-a lesz tisztán elektromos hajtású, és ebből a tortából szeretne minél nagyobb szeletet a GM. „A klímaváltozás valóságos, és mi szeretnénk a megoldás részévé válni, azzal, hogy mindenkit villanyautóba ültetünk.” - foglalta össze a lényeget Mary Barra, a vállalat vezérigazgatója. Ennek kapcsán jelentették be azt is, hogy 20-ról 27 milliárd dollárra emelik a villanyautó-fejlesztésre szánt keretet.
A GM szerint az új, Ultium akkumulátor-rendszerre épülő autók maximális hatótávját csak a bejelentés óta sikerült 644-ről 724 km-re növelni. Emellett azt is mondják, hogy a GM jelenlegi villanyautójában, a Chevrolet Boltban használt akkumulátoroknál 40%-kal lesznek olcsóbbak a szériagyártás előtt álló Ultium rendszer akkujai, az évtized közepére várható második generációs akkuktól pedig 60%-os költségcsökkenés mellett dupla energiasűrűséget várnak. Ezeket az akkumulátorokat állítólag olcsóbb katód-alapanyagokkal, kevesebb aktív anyaggal, új elektrolitokkal és lítium-fém anóddal gyártják majd.
Egy további ígéretes újítás a GM-nél a fejlesztési folyamat felgyorsítása: a jelenleg jellemző kb. 50 hónapról a formatervezési, műszaki tervezési és fejlesztési folyamatok párhuzamosításával 26 hónapra csökkentik a döntéshozatal és a gyártás beindítása közti időt.
Nagyszabású tervekből persze eddig sem volt hiány a GM-nél, de lassan azért a kézzelfogható eredmények is megérkeznek. Elsőként, 2021-ben a GMC Hummer pickup érkezik, de úgy tűnik, öt éven belül tényleg a kínálat egy jelentős részét teszik majd ki az elektromos modellek.