Átalakul az európai Camry
Igazi meglepetés az európai Camry átszabása, hiszen a középkategóriás szedánt, amely Észak-Amerikában hosszú ideje az egyik legkelendőbb személyautó, csupán tavaly mutatták be újra nálunk.
Az átalakítás legalább részben nyilván a csalódást keltő eladásoknak szól: a hibrid hajtással kínált Camry 2019-ben bő 7600 példányban kelt el Európában, ami még ahhoz képest is gyenge eredmény, hogy forgalmazni csak áprilisban kezdték a típust. A beavatkozás alapján pedig az is sejthető, hogy mi volt a panasz.
A leglátványosabb újítás az átszabott orr-rész, abban is a légbeömlők új krómszínű kerete, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a vásárlók túl egyszerűnek ítélték a Camry megjelenését. Hogy néhány négyzetcentiméter csillogó felület elég lesz-e a prémium-érzés megteremtéséhez, azt nem tudni, de az egyértelmű, hogy a Camry, amely Észak-Amerikában viszonylag olcsó tucatautóként lett igen sikeres, Európában, jelentősen drágábban, helyenként túl egyszerű benyomást kelt.
A belső tér átdolgozása is arra utal, hogy igyekeztek elegánsabb hatást kelteni: itt a fekete és bézs prémium bőr kárpitozás az egyik újítás, a másik pedig a korábbinál nagyobb, 9 hüvelykes érintőképernyő, amely ráragasztott tabletként emelkedik ki a műszerfalból. A korábbi, integrált kijelzős megoldás egységesebb képet mutatott, ez az új viszont kényelmesebben használható, és állítólag a szoftvere is gyorsabb lett.
A koronavírus-járvány hatásai miatt persze nem lesz egyszerű felmérni, hogy a frissítés mennyit számít az eladásokban, egyáltalán számít-e. A Toyota célja azonban egyértelmű: a hibrid Camryvel – amely műszaki tartalmát tekintve nem változott érdemben – nagyobb szeletet próbálnak kihasítani a céges értékesítésekből, amelyeket egyértelműen a kis fogyasztást kínáló dízelmotoros modellek uralnak még ma is, és a cél elérésében segíthet a leheletnyit feltűnőbb külső, illetve a belső tér fényűzőbb opciói.