A Note forgalmazását az egyterűek iránti érdeklődés megszűnésével nagyjából egy időben, 2017-ben szüntette be a Nissan Európában, viszont Japánban ez volt a márka legnépszerűbb modellje. Így elkészült az utód, ami kisebb, és a karaktere is más egy kicsit.
A harmadik Note generáció nem nőtt, ahogy a legtöbb autó szokott, sőt, a hossza 5,5 centivel, a tengelytávja 2 centivel lett kisebb, mint az elődjéé. Ez nem igazán meglepő, hiszen a Nissan Japánban még mindig az előző Micrát kínálja – elképzelhető, hogy az új Note váltja le azt is, egy ilyen lépéshez viszont nem árt a kisebb méret.
Az autó karaktere is egyértelműen a személyautók irányába mozdul: a Note pályafutása során először határozott orr-részt kapott, így az átlagosnál valamivel magasabb ötajtós személyautónak látszik, nem egész apró egyterűnek. Az összkép egyébként nem különösebben jellegzetes, az új Note-ot más jelvénnyel szinte bármilyen más márka a nevére vehetné.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre elég kevés az információnk, csak annyit tudunk biztosan, hogy a műszaki alapokat a CMF-B platform adja, amely manapság minden négy méter körüli Nissan, Renault és Dacia kisautó alapjául szolgál, és megkapja a Nissan új, soros hibrid hajtását.
Ez meglepő módon teljesen más, mint amit a Renault alkalmaz: itt az 1,2 literes, feltöltő nélküli benzinmotor csak az akkumulátor töltését végzi, a hajtást egy 115 lóerős villanymotorra bízták. A megoldás egyértelmű előnye, hogy a benzinmotor, ha működik is, mindig a leghatékonyabb fordulatszámon és terhelésen használható, ami nagyon kedvező fogyasztási értékeket ígér. Emellett várhatóan készül majd egy teljesen elektromos változat is, bár erről egyelőre még kevesebbet tudunk.
Csak az biztos, hogy a Note Japánban december végétől lesz kapható, arról egyelőre nem hallani, hogy más piacokon megjelenne. Európában a Nissan ebben a méretben a Renault Clio-alapú, helyben gyártott Micrát kínálja, itt ezért nem valószínű a megjelenése.