A bejelentés tulajdonképpen nem túl meglepő, azok után, hogy a Honda az idén kénytelen a Teslával és a Fiat-Chyryslerrel együtt szén-dioxid-kibocsátást számítani Európában, ami nyilván nem olcsó megoldás.
Az ígéret Ian Howellstől származik, aki a Honda Motor Europe alelnöke, azaz hivatalosnak is tekinthető. Eszerint a Honda kínálatában 2022-től már nem lesznek olyan típusok, amelyeknek a hajtásláncában nincsen villanymotor. Ez persze még mindig elég sokféle lehetőséget hordoz, így lehetséges, hogy a Hondánál is lesznek enyhe hibrid típusok, amelyek felhasználói szempontból ugyanúgy működhetnek, mint a benzines modellek.
A döntés végrehajtásában valószínűleg az is segít, hogy a kínálat már most sem túl bőséges, és vannak típusok – például a Jazz – amelyeket már most is csak hibrid hajtáslánccal lehet megvásárolni. Emellett a Civic leváltása küszöbön áll, a CR-V-ből pedig már most is van hibrid változat. Így egyetlen típust, a HR-V-t kell hibrid hajtásláncra átállítani 2022-ig, hogy az ígéret teljesíthető legyen.
Ez persze várhatóan újabb áremelkedést hoz majd a Hondánál, de a márka eddig is kifejezetten magas árakkal dolgozott – az itthoni hivatalos árlistában például jelenleg sincs semmi 6,799 millió forint alatt – így ez aligha hoz drámai változást a japán gyártó európai modelljei iránti keresletben.