Még literenként 3000 lenne a Porsche mesterséges benzinje
Az üzemanyagok elleni legerősebb érvet igyekszik zárójelbe tenni a Porsche idén megkezdett fejlesztése: ez nem a földből bányászott szénforráson alapszik, hanem a levegő szén-dioxidjából állítják elő, így a levegő szén-dioxid-tartalmának növelése nélkül égethető el, akár belsőégésű motorban is.
A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume szerint azért éri meg a fejlesztés, mert a belsőégésű motorral hajtott autók nem vezethetők ki egyik napról a másikra. A folyamat még azok után is évtizedekig tarthat, hogy az elektromos autók eladása kerül túlsúlyba – ami a legbátrabb jóslatok szerint sem következik be 2025 előtt – viszont a mesterséges üzemanyaggal a hagyományos autók is szén-dioxid-semlegesen használhatók, a meglevő benzinkutakat pedig alig kellene módosítani a használatához.
A Porsche kutatói jelenleg még ott tartanak, hogy 10 dollár – közel háromezer forint – körüli összegért tudnák adni a mesterséges benzin literjét, ami a mai viszonyok közt még biztosan nem piacképes. Ám úgy vélik, ha beindul a tömeggyártás, ez az összeg 2 dollárra – úgy 600 forintra – lehet majd csökkenteni. A kutatásnak persze nem célja, hogy a Porsche lássa el üzemanyaggal a világot: inkább arra törekszenek, hogy megteremtsék a megfelelő ipari szabványokat és eljárásokat, amelyek mentén más cégek elkezdhetik az ilyen irányú fejlesztéseket.
A Porsche egyébként arra számít, hogy 2025-re az autói felét teszik majd ki a hagyományos, benzines modellek, 40% lesz a villanyautók, és 10% a konnektoros hibridek aránya.