Bár a 2019-es bemutató idején még úgy volt, mára eljut a vevőkhöz a Ford első komoly elektromos autója, a Mustang Mach-E, ebből egyelőre nem sok valósult meg. Most már csak jövő őszre ígérik, hogy hazai kereskedőknél találkozhatunk a sportos, mégis családi használatra szánt szabadidő-autóval, de hogy addig is legyen miről pletykálni, újabb információkat osztottak meg róla.
Ahogy a tavalyi bemutatón kiderült, a Mach-E kétféle akkumulátort kaphat, ezekről most elárulták, hogy a valós, kihasználható kapacitásuk 68, illetve 88 kWh lesz (a névleges 75,7 illetve 98,8 kWh). Hátsó- és összkerékhajtás rendelhető 269-351 lóerő között, és bármelyik párosítható bármelyik akkumulátorral. A legtakarékosabb változat a legnagyobb aksival 610 km hatótávot ígér. Lesz azonban GT is, melyben 465 lóerő hajtja mind a négy kereket, és a futómű is sportosabb hangolást kap. Ez azért lényeges pont, mert bár a Mach-E online kapja majd a frissítéseket, részben ingyen, részben fizetségért cserébe – bizonyára új, korábban nem elérhető funkciók bevezetése esetén –, ám arra nem lesz mód, hogy a sima verzióból utólag GT-t varázsoljanak, mert a műszaki tartalom is más.
Érdekesség, hogy a gyári töltőhöz cserélhető végződést kap a Mach-E tulajdonos, ugyanis a 230 V-os villásdugó helyett háromfázisú csatlakozóval is tölthetünk, megfelelő fali konnektorból. Útközben persze nem erre, hanem valamelyik villámtöltő hálózatra érdemes hagyatkozni, ezt a Ford azzal igyekszik megkönnyíteni, hogy a telefonos applikációjukon keresztül 155 000 európai oszlopot használhat a Mach-E. De talán ennél is fontosabb újdonság, hogy ha betápláljuk a navigációba a tervezett útvonalat, akkor a várható terep- és forgalmi viszonyokra figyelemmel igyekszik reálisabb hatótávot kalkulálni a fedélzeti rendszer, tehát elvileg sokkal pontosabban tudhatjuk majd, eljutunk-e a célhoz töltés nélkül.
A gyári szakemberek minden alkalmat megragadnak, hogy hangsúlyozták: szerintük a Mach-E valódi Mustang. Most az is kiderült, hogy a menetstabilizáló kikapcsolható lesz, ami azt sejteti, lesznek elvetemültek, akik inkább az olcsóbb, hátsókerék-hajtású változatot keresik majd a GT helyett. De ennek megítélésére még közel egy évig várnunk kell, pedig a leírások alapján úgy tűnik, ha jó árat kap és eleget tudnak belőle gyártani, akkor komoly piaci tényező lehet az elektromos Ford.