A Volkswagen megtartja a Lamborghinit
Számos, függőben levő kérdésben hozott döntést a Volkswagen csoport igazgatótanácsa. A legfontosabbak közé tartozik, hogy bizalmat szavaztak a cég vezérigazgatójának, Herbert Diessnek, akit a szakszervezet igyekezett kibillenteni a pozíciójából, ezek szerint sikertelenül.
Diess korábban szerződése felülvizsgálatát kérte a felügyelőbizottságtól, egyfajta bizalmi szavazást kikényszerítve. Ezt ugyan mindenki túl korainak értékelte – Diess jelenlegi szerződése 2023-ig érvényes – de ennek kapcsán jelentették be most, hogy a cég vezetőjét a felügyelőbizottság támogatja, vele képzelik el a Volkswagen csoport jövőjét.
A felügyelőbizottság ezen felül tisztázta a kisebb márkák nagy részének sorsát is. Ahogy már korábban kiszivárgott, a Bentley irányítása 2021 márciusától az Audihoz kerül, és a Ducati és a Lamborghini is a VW birodalom része marad, az eladásuk egyértelműen lekerül a napirendről.
A kis luxusmárkák közül egyedül a Bugattival kapcsolatosan nem született még ilyen határozott döntés, de mivel a Chiron eladásai a tervek szerint haladnak, és a cég nyereségesen működött tavaly, ez valószínűleg nem is igazán volt sürgős ügy.
A felügyelőbizottság állásfoglalása egyben azt is jelenti, hogy Herbert Diess folytathatja, amire megbízást kapott: a költségek csökkentését, akár a szakszervezeti érdekek ellenében is. Ennek megfelelően bejelentették például, hogy Wolfsburgban új, erőteljesen automatizált villanyautó-gyártás indul néhány éven belül, ami jelentősen csökkentheti a munkaerő költségét az üzemben.
A költségcsökkentési törekvések kapcsán persze elkerülhetetlen lesz a további összeütközés a német szakszervezetekkel, de most úgy néz ki, a VW jelenlegi vezetősége egyelőre akadálytalanul folytathatja tervei végrehajtását.