Nagy és fontos lépést tesz a Kínától való függetlenedés felé a Peugeot és vele együtt a komplett PSA: a franciák bejelentették, hogy egy nemrég alapított társvállalatuk veszi át a következő generációs, 2023-tól érkező villanyautóikba kerülő akkumulátorok fejlesztését és gyártását.
A Saft francia akkumulátorgyártó, a PSA és több társvállalata által összerakott, már szeptemberben bejelentett új vállalat az Automotive Cell Company (ACC) nevet kapta. Ez váltja majd ki a vállalatcsoport jelenlegi kínai partnereit (a BYD és a Great Wall Motors), miután elkészül az észak-franciaországi Douvrinba tervezett gyártelepe, melynek építését hamarosan elkezdi az ACC. Az üzem a tervek szerint 2023-tól termelne kimondottan a PSA-csoport villanyautói számára, és már az is megvan, melyik lesz az első autó, ami innen kapja az akkutepelét.
Az ACC-nél készülő akkumulátorokat kimondottan a PSA új villanyautós padlólemezéhez, az eVMP-hez fejlesztik és méretezik majd. Várhatóan az e-3008 lesz az első, ami alá ez kerül, de rövid idő alatt elterjed majd a konszernen belül és lesz hova kiszórni az évi 8 GWh-nyi akkucsomagot, ekkora gyártókapacitással számolnak ugyanis az első évekre.
A tervek szerint a moduláris eVMP padlólemezen 60-100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok kaphatnak helyet. A tervezett akkumulátorokkal méretezéstől függően 400-650 kilométeres hatótávolságot tudnak majd az azt használó autók, köszönhetően új vegyi összetételüknek. Ebben állítólag lesz szerepe a PSA egy új fejlesztésének. Ezek a lítium-ion akkumulátorok is a klasszikus nikkel-mangán-kobalt katódokat alkalmazzák, csökkentett kobalt-tartalmuknak köszönhetően viszont nem csak olcsóbbak lesznek, de energiasűrűségük és élettartamuk is nő. Az ACC új generációs akkumulátorai 2021-re kaphatják meg a hatósági engedélyeket, csak ezt követően kezdődhet meg a gyártás.