Újabb ikonnal bővíti a Mazda Classic-programját a japán vállalat: a Wankel-motorról (is) híres RX-7-esekhez 91 alkatrészt fog újra gyártani, 30-at a második (FC3S), 61-et pedig a harmadik generációhoz (FD3S). Jövő februártól indul a forgalmazás Japánban, de külföldre jó eséllyel nem termelnek majd.
A gyár több, specializált műhellyel is konzultált, hogy megtudja, mire van a legnagyobb igény: a listán egyelőre olyan, kisebb, kopó alkatrészek szerepelnek, mint a tömítések, csövek és csavarok, ezeket manapság még az utángyártott/bontott piacon is nehéz beszerezni. A katalógust itt lehet letölteni.
Összehasonlításképp, a programban már szereplő, első generációs MX-5-höz 1100 alkatrész közül lehet válogatni, igaz, a roadsterből az RX-7-nél jóval több készült. Előbbihez teljes, gyári restaurációt is ajánl a gyártó, aminek ára a 40000 dollárt is elérheti (hasonló programot jelentett be nemrég a Nissan is a GT-R-hez). A Mazda ígérete szerint az RX-7 alkatrészlistája a forgalmazás megkezdéséig még gyarapodni fog, ugyanakkor teljes felújításról még nem esett szó.
A hír nem csak a japán autóipar csúcspontján készült kupé legenda-besorolása (pl. 100 IMSA győzelem) miatt érdekes, hanem az azt mozgató Wankel-motor hírhedt, gyorsan kopó alkatrészei miatt is. Az autó a költséges üzemben tartása és alkatrészcseréi ellenére is népszerű maradt, a két széria összesen 340000 példányából mindmáig több tízezer fut az utakon (a Japanese Nostalgic Car szerint csak Japánban 24000), így az új alkatrészekre még jó ideig biztosított a kereslet.