Évek óta zajlik a huzakodás a Fiat Chrysler és a Mahindra között, és most úgy tűnik, ismét az utóbbi áll nyerésre: egy újabb, harmadik formatervvel meggyőzték a Nemzetközi Kereskedelmi Bizottságot (ITC) arról, hogy terepjárójuk, a Roxor nem Jeep másolat.
Az átalakítás persze ismét az autó orrát érintette, így eltűntek a Jeep CJ sorozatéra emlékeztető sárvédők is, a fényszóról közti távolság is megnőtt, a hűtőrácsot pedig vizuálisan teljesen sikerült elrejteni azzal, hogy feketére fényezték. Az ITC szerint így már nem viseli jogszerűtlenül a Jeep márkajellegzetességeit, amelyek miatt júniusban megtiltották az amerikai forgalmazást. Az egy másik kérdés, hogy még ebben a formájában is kelendő lesz-e: bár olcsónak olcsó, és terepjárónak is terepjáró maradt, az új orr-rész minimum megszokást igényel.
Az FCA jogászai persze nem elégedettek – ők azt igyekeztek volna elérni, hogy a Mahindra terepjáróját végleg kizárják az Egyesült Államok autópiacáról – de sokat már nem tehetnek az ügyben. Így a 2017-ben Detroitban létesített üzemben tovább készülhet a Roxor, most már ebben az új formájában. Ez pedig fájni fog a Jeepnek, hiszen a Mahindra terepjárója a Jeep Wrangler alternatívája marad, méghozzá durván féláron. Míg a Jeepért legalább 28 ezer dollárt kell fizetni, az indiai gép kicsivel 15 ezer dollár feletti összegért hazavihető.