Hatalmas autós kijelzőt készít a Mercedes
MBUX Hyperscreen a neve a Mercedes új megoldásának, amely a teljes műszerfalat kiváltó hatalmas felületű kijelző, integrált szellőzőnyílásokkal, és három aktív felülettel.
A faltól falig tartó kijelző ötlete nem új, több tanulmányautóban láthattunk már hasonlót az utóbbi évtized során. A Mercedes megoldása annyiban tér el ezektől, hogy nem négyszögletes, hanem a műszerfal megszokott formájához igazodik, és bár egyetlen töretlen felület, lényegében három aktív kijelzőt fogtak össze vele, hasonlóan az eddig használt MBUX felületekhez, amelyek két képernyőt foglaltak egy egységbe.
Bár a Mercedesnél eddig jellemzően a csúcsmodell szerepét betöltő S osztály hordozta a technológiai vezető szerepet, ez a helyzet az elektromos EQ modellek érkezésével változni látszik. A Hyperscreen is a hamarosan érkező EQS típus kiváltsága lesz, később pedig más elektromos modellekben is felbukkanhat, ám a benzines Mercedesekben egyelőre nem tervezik bevezetni.
A Hyperscreen a gyáriak szerint szinte teljesen kiváltja a fizikai gombokat és kapcsolókat, vezetés közben pedig a fejlett – és az S osztályban is jelen levő – hangvezérléssel oldja meg a rendszer a funkciók figyelemelterelés nélküli vezérlését.