A tavalyi CES egyik legnagyobb durranása volt a Sony autója, a Vision-S, amelyet nagy nevű partnerek egész sorával együttműködve hoztak létre. Akkor arról beszéltek, hogy afféle demó-projektről van szó, amelyben a jövő autóiparnak szánt megoldásait próbálhatja ki a Sony, viszont mostanra komolyabbnak tűnik a japán óriáscég szándéka.
Erre utal legalábbis, hogy az idei, virtuálisan létező CES alkalmából tesztelés közben, közúton mutatták meg a Vision-S-t, amelyet fizikailag Ausztriában próbálgatnak, mivel a szorosan vett járműfejlesztést a Magna Steyr végzi.
![](https://kep.index.hu/1/0/3617/36179/361794/36179449_97082e5bb793e72a843dcfc1f2dfec53_wm.jpg)
Most persze mindenki azt találgatja, hogy ha már végigcsinálják a költséges fejlesztést, pénzt és időt nem kímélve, vajon mi akadálya lehet, hogy gyártásba is küldjék a végeredményt. Hivatalos válasz egyelőre nincsen, de az az érzésünk, hogy ez egy olyan projekt, amely könnyen végződhet úgy, hogy a Sony is a villanyautó-gyártók egyike lesz két vagy három év múlva. A tesztelés bemutatása legalábbis értelmezhető ráutaló magatartásként.
![](https://kep.index.hu/1/0/3617/36179/361794/36179451_63f606fe3aa71a2bd734fd9f4389aaba_wm.jpg)
A fejlesztésben egyébként a Sony és a Magna Steyr mellett egy sor jelentős partner is részt vesz, olyan nevek, mint a Bosch, a Continental, a Valeo a ZF vagy a Vodafone. Az autó vezetéstámogató rendszere pedig egy magyar beszállító megoldásán alapul: az AImotive szoftverét alkalmazzák a Vision-S fejlesztői.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)