Új villanyfurgon-márkát alapít a GM
A General Motors újra beszáll az áruszállító-gyártásba, méghozzá egy új fejlesztésű, elektromos hajtású járművel, ám az új Brightdrop márka nem csupán autókat kínál: a GM vezetői teljes megoldásról beszélnek, amelynek az autó csak egy részét jelenti.
Az EV600 típus, amely elsőként viseli a Brightdrop márkajelzést, 600 köblábas, azaz 17 köbméteres rakterű furgon, amely magán viseli az ilyen típusú amerikai járművek jellegzetességeit: a tolóajtós fülkét, és a hátulról, rolós nyílászárón keresztül megközelíthető rakteret. A járművet a GM moduláris Ultium akkumulátor-rendszere köré tervezték, az elvi hatótávolsága egy töltéssel 400 km körüli, és a 120 kW-os gyorstöltésnek köszönhetően egy óra alatt bő 270 km-re elegendő energia tölthető az akkumulátorába.
Ám nem az EV600 a Brightdrop egyetlen új terméke. A rendszer része még az EP1 nevű négykerekű, önjáró konténer is, ami 650 literes térfogatú, és 90 kg-nyi árút szállíthat. Ezzel oldanák meg az EV600-asban a csomagszervezést, ami az első nagyobb klienssel, a Fedex-szel végzett kísérletek alapján durván 25%-kal több csomag kiszállítását teszi lehetővé.
Az új márka igazi vonzereje azonban az lehet, hogy komplett csomagot kínál: a furgon és az önjáró konténer mellett szállításszervező szoftvert, mobiltelefonos alkalmazással együtt, amely a GM szerint kulcsrakész, és a jelenlegieknél fenntarthatóbb megoldást jelent az áruterítés problémájára.
A Brightdrop persze nem az egyetlen cég, amely elektromos furgonokat kínál: többek közt a Ford, a Mercedes és a Rivian is kínál ilyesmit. A GM szerint azonban hatalmas piac van épp kialakulóban, amely 2025-re akár 850 milliárd dollár forgalmat is hozhat – ebből nyilván semmiképp nem szerettek volna kimaradni.
Az EV600 gyártása a tervek szerint az év vége felé indul, és az első 500 példányt biztosan a Fedex kapja. A többi ügyfél kiszolgálását 2022 elején tervezik elkezdeni.