Így születik újjá a Renault 5?
A Renaulution stratégia bejelentése kapcsán több újdonságot is mutatott a Renault. A Dacia Bigster mellett a Renault 5 Prototype nevet viselő sárga-fekete tanulmányautó a másik nagy újdonság, amely a Peugeot-tól nemrég elcsábított új vezető tervező, Gilles Vidal munkája.
A drága elektromos technikát a vásárlók szívének kedves retróba csomagolni nem a Renault-nak jutott eszébe először. A VW ID.Buzz, a Honda e és a Fiat 500 legújabb generációja is ugyanezt a lapot játssza, és ezek már gyártásba kerültek, vagy már nagyon közel vannak hozzá. Ettől viszont még a Renault-nak is működhet az ötlet, és a fekete vászontetős sárga tanulmányautó tényleg nem ügyetlen munka.
Láthatóan az első generációs R5 karakterét igyekeztek korszerű formában megragadni, úgy, hogy a végeredmény felismerhető legyen, és ez többé-kevésbé sikerült is. A nagy kerekekkel és sárvédő-szélesítésekkel a versenypályákról ismert R5 Turbót sem nehéz belelátni a tanulmányba, bár azt egyelőre nem tudni, hogy mennyire lesz sportos a majdani szériamodell.
Ami biztos, hogy benzines változatot nem terveznek, viszont villanyautóként nem csak a mokány 5-ös modern változatát készítik el, de azt is megerősítették, hogy az R4-es bakancsformáját is viszontláthatjuk valamikor a nem túl távoli jövőben, szintén villamos hajtással.
Mintegy mellékesen új logót is készítettek az 5-ös mellé: az 1972-ben, az első Renault 5-össel bevezetett, Vasarely tervezte sokvonalas rombusz egy egyszerűbb változatát. Valószínű, hogy ez is az új Renault arculat fontos alkatrésze lesz.