Egyelőre egy szándéknyilatkozatot írt alá a Renault és a Lotus vezetése a későbbi közös munkáról, a lehetséges együttműködési területeket még nem is térképezték fel teljesen. Ám úgy néz ki, az Alpine a Lotus villanysportkocsis tapasztalatait szeretné hasznosítani.
A Lotus legnagyobb dobása évekre visszamenően az Evija sportkocsi volt: az 1972 lóerős, tisztán elektromos, durván másfél millió fontos szupersportkocsiból persze nem készül sok, de úgy néz ki, már azelőtt hasznot hozott a Lotus számára, hogy felfutott volna a gyártás. Egyértelműen az itt szerzett tapasztalatoknak köszönhető ugyanis, hogy a Renault sportos márkája, az Alpine, és a Lotus közös munkába kezd.
Az ügy érdekessége, hogy az első XXI. századi Alpine, az A110 is brit segítséggel készült: az alapok tervezését még a Caterham segítségével kezdték meg, bár a kis brit sportkocsigyár később kiszállt a projektből.
A Lotus számos módon támogathatja a Renault sportkocsigyártási törekvéseit: besegíthet a fejlesztésben, az autó hangolásában, de ha drágább modellről lenne szó, akár a gyártást is felvállalhatná. Az Alpine Dieppe-i gyárának sorsa amúgy is a bezárás – legalábbis a Renault költségcsökkentési tervei erre mutatnak – így a gyártás kiszervezése a Lotushoz mindkét fél számára előnyös lehet.
Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy az autósportban is együttműködjön a két vállalat: akár a Formula 1-ben, akár a Formula E-ben, akár a hosszú távú versenyzésben elképzelhető valamiféle közös munka, bár részleteket erről sem mondtak.