Elhanyagolt márkákat támaszthat fel a Stellantis

2021.01.19. 17:47

Ahogy várható volt, az új autógyártó, a Stellantis első hivatalos sajtótájékoztatóján sok konkrétum nem hangzott el, de annyi azért kiderült, hogy a vállalat vezetése milyen szándékokkal lát munkához.

stellantis

A kérdésekre maga Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója válaszolt. Természetesen felmerült, hogy mit kezdenek majd a rengeteg autómárkával, illetve a gyártókapacitással, és úgy tűnik, egyelőre nem tervezik sem márkák, sem gyárak bezárását. Ellenkezőleg, Tavares szerint azok a márkák is lehetőséget kapnak azonos alapú testvérmodellek révén, amelyek eddig háttérbe szorultak – ilyen lehet a Chrysler, a Dodge, a Fiat, vagy akár az egyetlen típust kínáló Lancia.

Tavares elsősorban a mérethatékonyságot említette előnyként: az olcsóbb, egységes alkatrész-beszerzést, amely lejjebb viheti a Stellantis márkáinak költségeit, sőt, olyan típusokat is életképessé tehet, amelyeket külön-külön sem a Fiat-Chrysler, sem a Peugeot csoport nem tudott volna megvalósítani. Ugyanakkor utalt rá, hogy a gyáraknak és kereskedéseknek az új rendszerben hatékonyabbá kell válniuk – ahogy ez az Opel esetében is felmerült.

A vezérigazgató azt is említette, hogy bár a közös üzleti terven még épp csak elkezdtek dolgozni, a Stellantis márkáinak kínai kudarcaira igyekeznek ellenszert találni: ezt a kérdést a kilenc bizottságból álló cégvezetésen túl külön szakértőcsoport is vizsgálja.

Az FCA-PSA házasság eredményeként létrehozott óriáscég a bő egy éves előkészítés ellenére láthatóan még csak az első lépéseknél jár. Ahhoz, hogy látható legyen, milyen stratégiát követnek, és ez mennyire lehet sikeres, egész biztosan évekre lesz szükség.

A Stellantis saját kalkulációi szerint az átszervezés nem lesz olcsó, összességében mintegy 4 milliárd eurót visz majd el, ugyanakkor hosszabb távon évi 5 milliárd euró megtakarítást várnak, amiből mintegy évi 4 milliárd már 2024-től realizálódhat. Azaz a cégvezetés szerint a Stellantis az adatok alapján jó lapokkal indul.