Az új csúcsmodellről korábban csak hallottunk, most azonban néhány kémfotónak köszönhetően az is kiderült, hogy milyen jellegű terméket kezdett el fejleszteni a Citroën.
![](https://kep.index.hu/1/0/3627/36274/362747/36274707_61107db919ba94e1d1cecafbb286efb9_wm.jpg)
Az új C5-ös a C4-eshez hasonlóan valami más, mint amit megszoktunk: érdekes átmenet egy emelt hasú kombi és egy ferde hátú ötajtós között. Ezzel a Citroën egyszerre kerülheti el, hogy házon belüli vetélytársat állítson a hagyományos szedán-stílusú Peugeot 508-asnak, és próbálhat új vásárlóközönséget elérni.
![](https://kep.index.hu/1/0/3627/36274/362747/36274709_60a9101fc189cd728d223639b6b8abef_wm.jpg)
A Citroën megoldása nem egyedi, a Ford is hasonló módon igyekszik új életet lehelni a Mondeóba, ami azt jelzi, hogy a gyártók egy része is belátta, a nagy szedánok piaca a végét járja. Így inkább önként keresnek új utakat, ahogy az egyterűek leváltásánál is tették.
![](https://kep.index.hu/1/0/3627/36274/362747/36274711_b4aa075149c7f9f5fe10a0c08375bab6_wm.jpg)
A C5 utód műszaki tartalmában nem várhatók nagy meglepetések: a PSA egyetlen, ebben a méretben rendelkezésére álló kész megoldását alkalmazzák itt is, az EMP2 jelzésű platformot. Ez alapján valószínű, hogy ebből a típusból sem készül tisztán elektromos változat, csak benzines, dízel és hibrid.
![](https://kep.index.hu/1/0/3627/36274/362747/36274713_b46d3aa5793ee58c564a0b3e5646dcfa_wm.jpg)
A premier időpontjáról egyelőre többféle találgatást is hallani: egyesek szerint már az idén leleplezik az új típust, mások szerint csak 2022-re várható az érkezése.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)