Az elmúlt évtizedeket meghatározó összes nagy szériás Lotus modell gyártása leáll 2021-ben. Ahogy a korábbi pletykák alapján már sejtettük, Elise, az Exige és az Evora helyére először egyetlen típus érkezik, de ezt – ahogy a márka közleménye fogalmaz – a termékek új generációja követi majd.
Az Elise műszaki megoldásai köré épülő jelenlegi kínálat helyére érkező típusról egyelőre annyit árultak el, hogy Type 131 a gyári kódja, és lényegében ez a modell tartalmazza a következő Lotus sportkocsi-generáció alapjait képező műszaki megoldásokat.
A kínálat leváltása egyben a gyártás átszervezését is elhozza: 100 millió angol font befektetéssel korszerűsítik a Lotus Hethelben működő összeszerelő üzemét, és összeköltöztetik a cég két részegység-összeszerelő részlegét egyetlen nagyobb telephelyre.
Az Autocar információi szerint a Type 131-es új V6-os motort kap majd, házon belül fejlesztett hibrid hajtásrendszerrel, és nagyobb, tágasabb típus lesz, mint bármelyik elődje. A fejlesztések célja egyértelműen az, hogy a jelenleginél nagyobb mennyiségben eladható, és több profitot hozó típust gyárthasson a cég.
A leköszönő modellekből, annak ellenére, hogy az Elise 1995, az Exige 2000, az Evora pedig 2008 óta része a kínálatnak, összesen 55 ezer példány készült – nem kis részben ez okolható érte, hogy a Lotus az utóbbi bő két évtized során ritkán zárt nyereséges évet.