Paul Walker a való életben is legalább annyira autó-orientált személy volt, mint azt a Halálos iramban filmekben megannyiszor láthattuk. Ezt többek között szépszámú ritkaságból álló autógyűjteménye is mutatja, aminek darabjait halála óta folyamatosan elárverezik, nem meglepő módon igencsak borsos áron. A most kalapács alá kerülő BMW M1 ugyan már rég nem a gyűjtemény része, de egykoron Walker tulajdona volt.
Az M1 ma is a legritkább BMW-k közé tartozik, mindössze 453 példányt gyártottak belőle 1978 és 1981 között - ebből 399 közúti változat, 54 pedig versenypályára készült, de az M1-et eleve autósportra tervezték, az utcai modelleket csak a versenyszabályok tették kötelezővé. A legek sorában fontos még megemlíteni, hogy a szuperritka sportkocsi volt a BMW első középmotoros autója.
Ez az M1-es 1979-es, de a '80-as években átesett egy kisebb műtéten, ahol leginkább a sportosság még inkább előtérbe helyezése lehetett a fő szempont. Itt kapott például a versenyváltozatra hajazó aerodinamikai elemeket, illetve 16 colos BBS felniket és egyedi kipufogórendszert, a Motorsport színeken és a teljes bőrkárpitozáson túl.
Ezek után hosszú éveket töltött egy georgiai, majd egy texasi gyűjteményben. Végül utóbbiból került Paul Walkerhez és Roger Rodashoz, illetve az általuk alapított AE Performance nevű gyűjteménybe. A mostani tulajdonoshoz 2014-ben, egy évvel a két barát halálos autóbalesete után került a sportautó.
Mint a képeken is látható, kiváló állapotban van a kocsi, amit a rendszeres karbantartásokon (utoljára 2018-ban szervizelték) túl annak is köszönhet, hogy mindössze 6800 kilométert tettek meg vele. Az üvegszálas karosszéria alatt egyébként 3,5 literes, sorhatos motor található, ami 277 lóerőre képes, de a Carscoops szerint nem kizárt, hogy az AHG - akik átalakították az autót -, 350 lóerőre növelte a teljesítményét.
Jelenleg is lehet licitálni Paul Walker egykori M1-esére, az árverést a Bring a Trailer tartja, jelenleg 390 ezer dollárnál jár, azaz közel 115 millió forintnál. Az aukció február elsején zárul.