Összefog az Alfa Romeo, a DS és a Lancia
A DS 4 bemutatása kapcsán a Citroënből kivált luxusmárka termékfejlesztési vezetője beszélt a jövőre vonatkozó tervekről, amelyek révén közös műszaki alapokra építkezhetnek a Stellantis prémium-márkái.
Marion David elmondta, hogy a DS-re vonatkozó eddigi terveken nem változtatnak: ezek 2023-ig évente egy új típus bemutatását irányozták elő, amelyek közül a most leleplezett DS 4 a negyedik. A két további modell valószínűleg már a típusfejlesztés késői szakaszánál jár, azaz már késő lenne változtatni a terveken, viszont 2024-től már a DS kínálat is az Alfa Romeo és a Lancia közreműködésével kifejlesztett típusokkal bővülhet.
A részletek értelemszerűen még nem nyilvánosak, de a Stellantis részeként valószínűleg a DS-nek is nagyobb mozgástere lehet műszaki szempontból. Eddig csak a két, alapvetően tömegmodellek számára fejlesztett PSA platformot, a CMP-t és az EMP2-t alkalmazhatták. A Fiat-Chryslernél viszont ott a hátsókerék-hajtású Giorgio platform, amely nagyobb motorok fogadására is alkalmas, és mivel 2015-ben mutatták be, még viszonylag frissnek számít. Ez utóbbit az Alfa Romeón kívül már a Jeep is elkezdte használni – erre építik a nemrég bemutatott Grand Cherokee L típust is – így valószínű, hogy az alkatrészei sem lesznek túl drágák, és az EMP2-nél sokkal alkalmasabbnak tűnik luxusautó-alapnak, mivel eleve erre tervezték.
A Stellantist vezető Carlos Tavares egyértelművé tette, hogy az Alfa Romeo, a Lancia, a DS és a Maserati révén tovább próbálkozik a német luxusautó-dominancia megtörésével, annak ellenére, hogy ez az utóbbi négy-öt évtizedben egyik jogelődnek sem jött össze. A legutóbbi komolyabb offenzíva-kísérlet az Alfa Romeo nevéhez fűződik – ez a durván ötmilliárd dolláros kaland ma már nyugodtan nevezhető vaskos bukásnak, miután az olasz márka tavaly 36 526 autót adott el Európában. Ennél a Lancia Ypsilon, amelyre évek óta semmit nem költöttek, önmagában is erősebben szerepelt: a csak Olaszországban kapható típusból 43 109 példányt adtak el. A harmadik prémium-márka, a DS sem brillírozott, itt a két, már szériagyártásban levő modellből 43 028 darab fogyott.
A számok azt jelzik, hogy a Stellantis prémium-márkáinak még van hova fejlődniük, de a PSA-FCA egyesülés kapcsán az első lépést már megtették az érdemi átszervezés felé. Az Alfa Romeo élére az eddigi Peugeot márkaigazgató, Jean-Philippe Imperato kerül, és az ő feladata lesz a prémium-márkák közös fejlesztésének koordinálása is.