Néhányan korábban hangot adtak abbeli aggodalmuknak, hogy a 911-es hagyományosan leginkább vezetési élményre kihegyezett változata, a GT3 esetleg elpuhul. Nos, úgy tűnik, ez egyelőre nem fenyeget, vagy legalábbis nem úgy, ahogy várták.
A lényeg, a hathengeres bokszer szívómotor megmaradt, ebben a kivitelében 4 literből ad le legfeljebb 510 lóerőt, és akár 9000-es fordulatszámig is elpörgethető. Így egyelőre nem kell attól félni, hogy a GT3 turbófeltöltéses unalomba fulladna. A motorhoz ráadásul nem csak dupla kuplungos, hétfokozatú PDK automatát kínálnak, de hatsebességes kézi váltóval is rendelhető lesz, bár ez utóbbit a gyengébb pilóták kedvéért automata gázfröccs funkcióval védik.
Bár messze nem ez a legerősebb autó a 911-es kínálatban – az jelenleg a Turbo S 650 lóerővel – a GT3 is kivételesen durván megy. Százra 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből (PDK-val, a kézi váltóval 3,9), 200-ig pedig 10,8 másodperc alatt (manuális: 11,9), ami különösen annak fényében erős eredmény, hogy a GT3 csak hátsókerék-hajtással készül.
A Porsche szerint a GT3 emellett kiváló irányíthatóságot ígér: az első futómű a Le Mans-i kategóriagyőztes 911 RSR-ből érkezett kettős keresztlengőkaros megoldás, ami állítólag igen kiszámíthatóvá teszi az autó viselkedését, az öt lengőkaros, passzív hátsókerék-kormányzást megvalósító hátsó futóművel együtt.
A fékrendszer is hatásosabb, mint az elődökön: az első féktárcsák méretét például 408 mm-re növelték a korábbi 380-ról, miközben a fékek tömege 17%-kal csökkent a korábbihoz képest.
Az autó súlyából persze másutt is igyekeztek faragni. Így az ablaküvegek a szokásosnál vékonyabbak, a kipufogórendszer rozsdamentes acélból készül, a karosszériaelemek egy része pedig szénszál-erősítésű kompozitból. Az indítóakkumulátor a hagyományos ólom-savas megoldás helyett egy könnyű lítium-ion telep, amellyel állítólag önmagában is tíz kilogrammot tudtak megtakarítani. Végeredményben a kézi váltós kivitel 1418, a PDK-s 1435 kg-ot nyom.
A GT3 megjelenését jellegzetessé tevő szögletes orr-rész, és a nagy hátsó szárny nem csak látványos, de hatékony is: állítólag nagyjából 50%-kal tudták növelni az új aerodinamikai kialakítással az autóra ható leszorítóerőt.
Mindez egyebek közt azon is látszik, hogy nagyjából 17 másodpercet tudtak faragni az előző generációs GT3-as idejéből a Nürburgring Nordschleife 20,8 km-es változatán, így a köridővel be tudtak menni hét perc alá: a hivatalos körrekord 6:59,927 lett, de állítólag ez nem csak egy egyszeri szerencsés kör: 7 perc környéki időket több pilóta is megbízhatóan hozott az új géppel.
Ebben a pillanatban eléggé bizonytalan, hogy milyen előírások jönnek – az Euro 7 norma egyelőre ismeretlen tartalmán például nagyon sok múlik majd – de úgy néz ki, a Porschének most még belefért egy régimódi élményautó, amely hozza a jelenleg érvényes Euro 6d határértékeit, habár a 283-304 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással nyilván rontja majd a flottaátlagot. Szóval nem biztos, hogy lesz még hasonló, bár az is igaz, hogy már többször elsirattuk a klasszikus sportkocsikat, aztán tessék, itt van egy új, ami a számok alapján jobbnak ígérkezik minden elődjénél.