Néhányan korábban hangot adtak abbeli aggodalmuknak, hogy a 911-es hagyományosan leginkább vezetési élményre kihegyezett változata, a GT3 esetleg elpuhul. Nos, úgy tűnik, ez egyelőre nem fenyeget, vagy legalábbis nem úgy, ahogy várták.

A lényeg, a hathengeres bokszer szívómotor megmaradt, ebben a kivitelében 4 literből ad le legfeljebb 510 lóerőt, és akár 9000-es fordulatszámig is elpörgethető. Így egyelőre nem kell attól félni, hogy a GT3 turbófeltöltéses unalomba fulladna. A motorhoz ráadásul nem csak dupla kuplungos, hétfokozatú PDK automatát kínálnak, de hatsebességes kézi váltóval is rendelhető lesz, bár ez utóbbit a gyengébb pilóták kedvéért automata gázfröccs funkcióval védik.
Bár messze nem ez a legerősebb autó a 911-es kínálatban – az jelenleg a Turbo S 650 lóerővel – a GT3 is kivételesen durván megy. Százra 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből (PDK-val, a kézi váltóval 3,9), 200-ig pedig 10,8 másodperc alatt (manuális: 11,9), ami különösen annak fényében erős eredmény, hogy a GT3 csak hátsókerék-hajtással készül.
A Porsche szerint a GT3 emellett kiváló irányíthatóságot ígér: az első futómű a Le Mans-i kategóriagyőztes 911 RSR-ből érkezett kettős keresztlengőkaros megoldás, ami állítólag igen kiszámíthatóvá teszi az autó viselkedését, az öt lengőkaros, passzív hátsókerék-kormányzást megvalósító hátsó futóművel együtt.
A fékrendszer is hatásosabb, mint az elődökön: az első féktárcsák méretét például 408 mm-re növelték a korábbi 380-ról, miközben a fékek tömege 17%-kal csökkent a korábbihoz képest.
Az autó súlyából persze másutt is igyekeztek faragni. Így az ablaküvegek a szokásosnál vékonyabbak, a kipufogórendszer rozsdamentes acélból készül, a karosszériaelemek egy része pedig szénszál-erősítésű kompozitból. Az indítóakkumulátor a hagyományos ólom-savas megoldás helyett egy könnyű lítium-ion telep, amellyel állítólag önmagában is tíz kilogrammot tudtak megtakarítani. Végeredményben a kézi váltós kivitel 1418, a PDK-s 1435 kg-ot nyom.
A GT3 megjelenését jellegzetessé tevő szögletes orr-rész, és a nagy hátsó szárny nem csak látványos, de hatékony is: állítólag nagyjából 50%-kal tudták növelni az új aerodinamikai kialakítással az autóra ható leszorítóerőt.
Mindez egyebek közt azon is látszik, hogy nagyjából 17 másodpercet tudtak faragni az előző generációs GT3-as idejéből a Nürburgring Nordschleife 20,8 km-es változatán, így a köridővel be tudtak menni hét perc alá: a hivatalos körrekord 6:59,927 lett, de állítólag ez nem csak egy egyszeri szerencsés kör: 7 perc környéki időket több pilóta is megbízhatóan hozott az új géppel.
Ebben a pillanatban eléggé bizonytalan, hogy milyen előírások jönnek – az Euro 7 norma egyelőre ismeretlen tartalmán például nagyon sok múlik majd – de úgy néz ki, a Porschének most még belefért egy régimódi élményautó, amely hozza a jelenleg érvényes Euro 6d határértékeit, habár a 283-304 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással nyilván rontja majd a flottaátlagot. Szóval nem biztos, hogy lesz még hasonló, bár az is igaz, hogy már többször elsirattuk a klasszikus sportkocsikat, aztán tessék, itt van egy új, ami a számok alapján jobbnak ígérkezik minden elődjénél.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
