Bár első hallásra furcsán hangozhat, Marcus Duesmann Audi-vezér szavaiban van logika: kevesebb akkumulátorral jobb autókat lehet építeni, és ezt nem csak az Audinál ismerték fel.
„Óriási, ezer kilométerre elegendő akkumulátorokat beépíteni – nem vagyok benne biztos, hogy ez a trend lesz az uralkodó a jövőben.” - mondta az Audi vezérigazgatója, természetesen az E-tron GT bemutatója kapcsán. Ki is fejtette, hogy miért gondolja így: a töltőhálózat fejlődésével, ahogy egyre biztosabban találnak a villanyautó-használók megfelelő gyorstöltési lehetőséget, így az energia idő előtti kifogyásával kapcsolatos szorongás, és ezzel a nagy akkumulátor iránti igény is csökken majd. „Az akkumulátorok mérete csökkenni fog, hiszen a nagy akkumulátor feleslegesen nehéz, drága és nagy.”
Az akku-versenyben egyébként az amerikai márkák állnak az élen: bár jelenleg a Tesla Model S legnagyobb hatótávú változata ebből a szempontból a legjobb a maga 649 km-es hatótávjával, a Lucid Air és a felújított Telsa Model S legdrágább kivitelei is 820 km feletti értékeket ígérnek.
Bár Duesmannak hosszabb időtávlatban valószínűleg igaza lesz – feltéve, hogy nem történik meg a nagy áttörés akkumulátor-fronton, és nem nő drámaian az energiasűrűség – a nyilatkozatával mintha kicsit haza is beszélne. Az Audi E-tron GT hatótáv tekintetében ugyanis nem épp versenyképes: a Tesla Model S árfekvésében 85 kWh-s akkumulátort és 383 km-es EPA hatótávot kínál, azaz a jelenleg folyó hatótáv-versenybe nem igazán tudna beleszólni.