A Reuters információi szerint az amerikai szankciókat nyögő kínai óriásvállalat több más tech-céghez hasonlóan elektromos járművek gyártását tervezi, sőt már az idei év végén bemutathatják az első modelleket.
A hírt megerősíteni látszik, hogy négy különböző, a projekthez közel álló forrás is egyetértett abban, hogy a Huawei elektromos autókat fog gyártani. A recept ugyanaz, ami a nemrég hírelt Apple esetében: nagy autógyártókkal folynak a tárgyalások, akik vállalnák az EV-k összeszerelését, ilyen az állami tulajdonú Changan és a BAIC csoporthoz tartozó BluePark New Energy Technology.
A cég szóvivője a következőket nyilatkozta az ügyben: “A Huawei nem autógyártó. Mindazonáltal az információs és kommunikációs technológiák révén arra törekszünk, hogy autó-orientáltak legyünk és hozzáadott komponensekkel az OEM-eket segítsük abban, hogy jobb járműveket gyárthassanak.” Sem a Changan, sem a BluePark nem kívánta kommentálni a híreket.
Több részlet is alátámasztani látszik az autókra való átállást: a Huawei már évek óta fejleszt szenzorokat és 5G-s hardvereket elektromos autók számára; a Daimlerrel, a General Motorsszal és a SAIC Motorral is közösen fejlesztenek okos-autós szoftvereket; 2018 óta egyre több autóipari mérnököt vesznek fel; négy autós szabadalmat jegyeztek be az elmúlt napokban (pl. autó és autó közötti töltés).
Ahogy az várható volt, és az Apple és a Hyundai esetében is történt, a pénzpiac is rögtön reagált: a Changan részvényei nyolc, a Blueparké tíz százalékot ugrottak.