Nem ez az első hír arról, hogy a Fedex elektromos autókat rendszeresít, de most derült ki, hogy milyen ütemben tervezik lebonyolítani a váltást.
Az elképzelésük az, hogy a céget 2040-re teljesen karbonsemlegessé teszik, ami nem kis feladat. Egyrészt több mint 670 repülőgépet üzemeltet a cég – ezeknek a null-emissziós üzemeltetése önmagában is komoly probléma – másrészt közel 78 ezer autóból áll a terítőflotta, és jelenleg nagyrészt még dízelmotoros járművek alkotják.
A villanyautó-beszerzésre egyelőre 2 milliárd dollárt különített el a cég, és a tervek szerint 2025-re a megvásárolt autóiknak már a fele lesz elektromos, 2030-tól pedig csak ilyeneket vásárolnának.
A Fedex már üzemeltet elektromos furgonokat Észak-Amerikában, méghozzá egy kínai típusból szereztek be ezer példányt még 2018-ban. Úgy tudjuk, tervezik ennek a flottának a további bővítését is: a V8100 jelzésű járműveket a Chanje Energy nevű cégen keresztül szerzik be, a gyártást viszont egy FDG Electric Vehicles nevű cég végzi a kínai Hangzhou-ban. A későbbiekben azonban a GM nemrég alapított Brightdrop márkájától is vásárolnának: állítólag az EV600 jelzésű autók fejlesztésében is részt vesz a cég.
Természetesen eközben a konkurencia is hasonló lépéseket tesz: az UPS például az Arrival nevű brit cégtől rendelt tízezer elektromos furgont, míg az Amazon a Riviantól rendelt, százezer villanymotoros szállítójárművet. Az igyekezetük természetesen nem véletlen: a postaszolgáltatók a legnagyobb flottaüzemeltetők közé tartoznak a világon, és ennek kapcsán természetes módon az elsők között kerülnek szóba, ha a légszennyezésről esik szó.