A Tesla nyomában alakul a Volkswagen jövője
Hat év telt el a dízelbotrány óta és a Volkswagen évről-évre tisztább jövőt ígér és ez nincs másképp most, 2021-ben sem. Az autóiparon végigsöprő újítási hullám nem csillapodik és sorra futnak be az online sajtótájékoztatók, a több oldalra nyújtott sajtóközlemények, hogy éppen ki és mikortól tervez kizárólag elektromos autókat értékesíteni.
2016-ban még Transform 2025+ néven futott a nagy átalakulási projekt, most ezt a nevet váltja az Accelerate és az ígéret, hogy a Volkswagen lesz a fenntartható mobilitás legvonzóbb márkája.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója azt mondta, hogy az elkövetkezendő években úgy megváltoztatják majd a Volkswagent, mint még soha. A vállalat sokkal inkább szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá alakul majd át, amivel új bevételekhez is jut a jövőben.
Ahogyan korábban a BMW is megpendítette, úgy a VW most szintén az egyszerűsítés irányába tolja el majd a gyártást. Tehát az autók hardveresen minden elérhető opciós tételt tartalmaznak majd, de a különböző extrák előfizetéses konstrukcióban lesznek megvásárolhatóak. Hát innen lesznek azok a plusz bevételek.
2030-ra 70 százalék fölé növelnék az elektromos autók részarányát Európában, eközben a kínai és amerikai piacokon 50 százalék fölötti a cél. Ennek érdekében évente legalább egy új elektromos modellt mutatnak majd be. Még 2021-ben bemutatják az ID.4 GTX-et, majd a sportosabb ID.5-öt, Kínában pedig ősszel az ID.6 X nevű hétüléses SUV-t is piacra dobják. Az ID.3-nál kisebb modellek csak 2025 után érkeznek majd a legújabb tervek szerint, mindeközben folyamatosan fejlesztik a MEB-t, tehát a villanyautók számára kifejlesztett platformot.
Nem felejtik ki a sorból az olyan hagyományos modelleket sem, mint a Golf, a Tiguan vagy éppen a Passat, melyeket szintén fejlesztenek majd. Ez különösen annak fényében érdekes lépés, hogy a Passat mellől folyamatosan esnek ki a kategóriatársak, a vásárlók pedig szabadidő-autókba ülnek át. A konnektorról tölthető hibridekre 100 kilométeres hatótávot ígérnek.
Messze vannak már azok az idők, amikor a Volkswagen csúcsmodellje egy W12-es limuzin legyen, mint a pazar üvegkalitkában készülő Phaeton. 2026-ban készülnek bemutatni az autót, melynek most Project Trinity a neve. (És láthattuk már korábban lepel alatt.) Semmi konkrétumot nem árult el a Volkswagen, csak annyit, hogy egy gyorsan tölthető, nagy hatótávú, teljesen új alapokra épített, új szoftverrel felszerelt autó lesz. Méghozzá nem SUV, hanem egy kifejezetten lapos limuzin. Az autó a modernizált wolfsburgi üzemben készül majd a lehető legkevesebb változatban.
Képes lesz Level 2+-es önvezetésre, de felkészítik a 4-es szintűre is. Önvezető rendszer a Tesla Autopilotjához hasonlóan folyamatos online kapcsolatban lesz és minden méterrel az egész hálózat tanul majd.
Innen nézve úgy tűnik, hogy a Volkswagen 2030-hoz közeledve megcélozza azt az utat, amin Elon Musk és a Tesla jár. Jobb később, mint soha.