Még az Audi korábbi vezérigazgatója, Rupert Stadler említette a Q8 2018-as premierje kapcsán, hogy a Q9 elkészítése sem lehetetlen, és a legújabb kémfotók alapján valószínű, hogy már folyik is a fejlesztés. Az azonban nem egyértelmű, hogy a nagy terepjáró lenne globális csúcsmodell.
A kémfotókon abban az apró mintás álcázásban látható az újdonság, amelyet jellemzően a kínai VW termékeken használnak, emellett pedig az, ami a fóliától látható, nagyon erősen emlékeztet a VW nagy, de olcsó SUV-jára, amelyet Észak-Amerikában Atlas, Kínában pedig Teramont néven forgalmaznak.
A tető és az ablakok beosztása, az autó arányaival együtt egyértelműen az Atlas vonásaival egyezik meg, úgy tűnik, az Audi legfeljebb az oldallemezeken és az orrkialakításon módosíthatott. Az Atlas-rokonság azonban azt is sugallja, hogy az új óriás-Audit nem a kínálat legdrágább autójának szánják, és nem is biztos, hogy minden piacon bevezetik majd. A típusba ugyanakkor biztosan befér majd három üléssor, ami bizonyos piacokon fontos eladást segítő tényező lehet.
A VW korábban azért nem hozta Európába az Atlast, mert a típusba nem építenek dízelmotort, és a típusnak az Audi palettába való beillesztése is a motor-kérdés miatt lehet érdekes kihívás. Ez a modell ugyanis, a cégcsoport többi, hasonló méretű SUV-jával szemben keresztben álló motoros, és az MQB platformra építik, nem a hosszmotoros MLB-re. Ez ugyan olcsóbb gyártást tesz lehetővé, viszont a nagyobb Audi motorok, a V6-osok és V8-asok fogadására emiatt nem lehet alkalmassá tenni. A legnagyobb benzinmotor, amit fogadhat, a VW kis hengerszögű V6-osa.
Egyes feltételezések szerint azonban hibrid hajtásrendszert építhetnek az Audi változathoz, ami az eddigi 300 lóerő fölé emelheti az elérhető legnagyobb teljesítményt, és egyben a dízelmotor hiányát is ellensúlyozhatja az európai piacon.
A brit Autocar arra számít, hogy a Q9 2022-ben bukkanhat fel az Audi kínálatában, azt viszont még ők sem merték megjósolni, hogy mely piacokon vetik be az óriás-Volkswagen presztízs-változatát.