Megjött az új Peugeot 308-as
Ha a francia gyártó nem jelzi, hogy új modellt mutatott be, simán egy alaposabb ráncfelvarrás eredményének is nézhetnénk a 308-as következő generációját. A típusszám nem változott – ez ebben a kategóriában már másodszor fordul elő – és az autón is akadnak ismerős részletek: a tetővonal és az oldalablakok arra utalnak, hogy a tervezésnél újrahasznosítottak az előd vázszerkezetének legalább egy részét.
Ugyanakkor az övvonal alatt látványosan lecseréltek minden burkolatot: az új 308-as a kerekek körül lágyabb vonalú domborításokat kapott, ugyanakkor az övvonallal párhuzamos árok az ajtókon jóval kevésbé hangsúlyos, mint eddig. Az orr-rész a 3008-as és 5008-as megoldásához hasonlóan újult meg: vizuálisan itt sincs elválasztva a hűtőrács a fényszóróktól, és persze már a jelvény is az új, oroszlánfejes címerpajzs.
Az összességében azért elég visszafogott formai megújulás eltérő méreteket hoz: csaknem 11 centivel lett hosszabb a 308-as – összességében 4,36 méteres –, miközben 2 centivel alacsonyabban fut a tetővonala. Az 5,5 centis tengelytáv-növekedés az utastérben nyilván érezhető lesz, a csomagtartó viszont nem nőtt, sőt, kisebb lett: 420 helyett 412 literes a benzines- és dízelváltozatokban, a hibridekben pedig csupán 361 literes.
A lemezek alatt természetesen a szabvány PSA megoldásokat találjuk. Itt a drágább modellek számára fejlesztett EMP2 platformot használják. A motorválaszték 1,2 literes, 110 vagy 130 lóerős turbós háromhengeres benzinmotorral, illetve ugyanilyen erős, 1,5 literes turbódízellel indul, aki nagyobb teljesítményt igényelne, az pedig kétféle konnektoros hibrid hajtás közül választhat.
Ezek közül a gyengébb 180 lóerős összteljesítményű, amelyben egy 150 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotor és egy 110 lóerős villanymotor dolgozik együtt. A kettő összehangolását nyolcfokozatú automata váltón keresztül oldják meg. Az erősebb változat esetében ugyanez az elektromos hajtás 180 lóerős benzinmotorral érkezik, így az összesített csúcsteljesítmény 225 lóerő. Mindkét hajtásba 12,4 kWh-s akkumulátor kerül, amely 58-60 km-es elektromos hatótávolságot biztosít.
Az új 308-asban természetesen már nem lesz egyetlen hagyományos műszer sem, mindenütt LCD panelek nyújtanak információt. A középkonzol érdekessége a csúcsváltozatokban a dupla érinkőképernyő, amelynek az alsó felét egy konfigurálható gombsor alkotja. Kifejezetten érdekes megoldás, bár ezt is nézni kell használat közben, ami nem feltétlenül a biztonság záloga.
Úgy tudjuk, az új 308-as szeptember környékén érkezik az európai kereskedésekbe. Árakat egyelőre nem mondtak, de a méretnövekedés és a többi változtatás jellege alapján kisebb mértékű áremelésre számíthatunk a kifutó modellhez képest.