A Volkswagen csoport vezérigazgatója szerint a Scalable Systems Platform nevű megoldás kerülhet minden elektromos személyautójuk alá az évtized közepétől.
A VW-nél lehetett némi kapkodás a dízelbotrány utáni években: gyorsan kellett bizonyítani, hogy a cégcsoport igenis környezettudatos – ennek az eredménye, hogy jelenleg is négyféle elektromos platformot alkalmaznak, nem számítva az e-Up! és az e-Golf már kifutott megoldásait. A cél azonban ezen a téren is a teljes egységesítés, és ennek érdekében egy újabb platform-fejlesztést indítottak.
A jelenlegi kínálatban az Audi E-tron még egy benzines platform átalakított változatára épül, az Audi E-tron GT és a Porsche Taycan a Porsche által fejlesztett J1 alapokat használja, de készül már az Audi és a Porsche közös megoldása, amely PPE néven ismert, és drága prémium-modellekhez tervezték. Az olcsóbb autók számára pedig ott az MEB néven ismert alkatrész-rendszer, amelyet nagyjából 4 és 5 méter közti méretű tömegmodellek számára készült.
Herbet Diess, a VW csoport vezetője azonban azt mondja, hogy a PPE és az MEB, amelyekkel hosszabb távra tervezhetnek, még mindig túl sok platform a cég számára. Mindent egy alapra igyekeznek hozni, és ez a közös alap kapja az SSP nevet. Az átállást persze nem hamarkodhatják el, hiszen az MEB és a PPE platformok fejlesztési költségének is meg kell térülniük, így Diess is hosszú átmenetről beszél.
Az első SSP alapú autó az Audi-féle Project Artemis részeként jelenhet meg 2024-ben, de Diess szerint 2035 előtt nem várható, hogy minden elektromos típus azonos alapokra kerüljön. A vezérigazgató szerint az ilyen mértékű egységesítés azért nem okoz gondot többé, mert az elektromos hajtás révén a korábban jellemző markáns különbség a különféle kategóriák hajtásrendszerei között lassan elmosódik.
A következő éveket egyébként még az MEB alapú típusok uralják majd: 2022 végéig 27 ilyen újdonságot ígér a Volkswagen csoport.