Jövőre véget ér a Ford Mondeo pályafutása
Tavaly már alig lépték túl az eladások a húszezret, így a Ford európai részlege leállítja a gyártást, jövő márciusban.
A Mondeo sokáig a a Ford húzómodelljei közé tartozott. Az 1990-es évek végén évi 300 ezer feletti mennyiség fogyott a típusból, de az utóbbi évtizedet már a hanyatlás jellemezte. Utoljára 2009-ben fogyott 100 ezer feletti mennyiség, az utolsó modellváltás után azonban még elérték a 86 ezret. Az utóbbi években aztán meredek zuhanás következett: 2018-ban 49 ezer, 2019-ben 39 ezer, tavaly pedig 21 ezer Mondeót vásároltak egész Európában, ami valószínűleg ahhoz sem elegendő, hogy a sokkal magasabb példányszámra belőtt gyártás költségeit fedezze. A kereslet csökkenése egyébként nem csak a Mondeót sújtotta: 2020-ra a teljes középkategóriás személyautó-piacon 300 ezernél kevesebb autó talált gazdára.
Az amerikai testvérmodell, a Fusion gyártását már korábban leállította a Ford: az utolsó példány 2020 júliusában készült az Egyesült Államok piacára. Ha egyáltalán marad szedán a Ford kínálatában, az valószínűleg már csak Kínában és néhány más távol-keleti piacon lesz elérhető, Európára nézve viszont egyértelműen az a döntés született, hogy a továbbiakban a Ford már a terepjáró-jellegű modellek forgalmazására koncentrál.
Korábbi hírek szerint a szerepét a Ford választékában a CD542 néven ismert, crossover-jellegű modell veheti át, amely jellegében leginkább a Mustang Mach-E-re emlékeztető ferde hátú, ötajtós, de magas építésű autó lesz a kémfotók tanúsága szerint.